כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מה עשתה משאית נשק נטושה בכביש מהיר?

נשקייה על גלגלים: אלפי מחסניות, אקדחים, וגם קנה של תותח, אותרו בבמשאית שחנתה צדי הדרך בכביש 7 • ומי הבעלים?

צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה



מה עושה משאית נטושה, עמוסה באמצעי לחימה בכביש מהיר? גם לוחמי כפרית שפלה של משמר הגבול לא נשארו אדישים למראה עיניהם. נשקייה ניידת ללא בעלים.

הלילה (ב) מעט אחרי חצות, על כביש מספר 7, צוות סיור כפרית שפלה הבחין במשאית אשר עומדת בצד הדרך באופן חריג ומחשיד. מפקד הצוות סמ"ש דן ארמה החליט לבדוק את פשר העניין, והתקרב לכיוון המשאית. ״ממבט ראשון חשבתי שנהג המשאית נתקע וזקוק לעזרה, כי אחרת אין הסבר לעצירה במקום כזה ובשעה כזו״, מספר דן.

כשהגיעו הלוחמים למשאית, הם הבחינו שהיא נטושה. גם לאחר שסרקו מסביב לא איתרו את נהג או בעלים. בשלב זה החליטו להציץ לחלקה האחורי (שהיה פתוח) על מנת לבדוק את תכולתה. ברגע הזה התגלה לעיניהם מראה שהזכיר נשקייה בבסיס צבאי.

2486 מחסניות של m16, תחמושת, 12 מחסניות של גליל, מחסניות של עוזי, אקדח יריחו ואקדח 0.22, ערכות לניקוי נשק, צולבות, גלוני סולר, והדובדבן שבקצפת: קנה של תותח!

הלוחמים העבירו דיווח והזעיקו חבלן למקום. כל ניסיון לאתר את הבעלים בשטח לא צלח, אך העניין הועבר לבדיקת השב"כ והמשטרה. ואולם מה שכן התברר זה: מיהו הבעלים של המשאית ולמה היא נעצרה. המשאית שייכת לתושב מזרח מרושלים, והיא עצרה בצד הדרך בשל תקלה טכנית שלא איפשרה את המשך נסיעתה.

המשאית נגררה, וכלל אמצעי הלחימה הוחרמו להמשך טיפול בתחנת רחובות. מפקד תורן פקד שי ימיני: ״למרות שאנו נתקלים מדי פעם באמצעי לחימה לא חוקיים במהלך פעילותנו, זו פעם ראשונה שאנחנו נתקלים בשינוע של כמות כזו באזור. מדובר היה ממש בנשקייה על גלגלים. בשלב זה כל כיווני החקירה נבדקים".

צילום: חטיבת דובר המשטרה



משמר הגבול משאית אמצעי לחימה נטושה כביש מהיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד