י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ויז'ניץ: האם האלמן הטרי ישא את גיסתו הצעירה?

אחותה של חיה פייגא הגר ע"ה, שוקלת נישואין לאלמן, כדי לגדל את התינוקת • ומדוע לא נקראה הילדה על שם אמה?

צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי
צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי

האם אחותה הצעירה של האשה חיה פייגא הגר ע"ה, נכדת האדמו"רים מויז'ניץ מונסי וויז'ניץ, תינשא בתום השלושים לפטירתה, לגיסה - האלמן הטרי הרב יוחנן הגר?

אם לשפוט על פי הרוח הנושבת במסדרונות בית האבלים, האופציה הזו מעשית למדי, גם אם טרם הוחלט האם הדבר יקרה כבר לאחר השלושים או שימתינו מעט.

כבר עם היוודע דבר פטירתה של אחותה, הביעה האחות בת ה-17.5 את רצונה לקחת 'אפוטרופוסות' על התינוקת הפעוטה שנולדה ולאמצה כבת. בהתאם לבקשה זו, הציעו בני המשפחה לאמה של הנערה, הרבנית שנייבלג, רעיית הרה"צ רבי ישראל, את הצעת השידוך, והיא נשקלת בחיוב. אם כי כמובן טרם נשמעה סופית, דעתם של שני הצדדים הרלוונטיים.

הסיבה לקריאת שמה של הפעוטה מרגליא - ולא על שם האם היולדת, נעוצה בטרגדיה ישנה שארעה במשפחה. המנוחה ע"ה נקראה על שמה של הסבתא, הרבנית פייגא שנייבלג ע"ה, רעייתו של הגאון רבי מנחם מענדל שנייבלג שיבלחט"א, גאב"ד מחזיקי הדת מנצ'סטר.

היה זה בעת לידת בנה של הרבנית פייגא, האדמו"ר רבי משה שנייבלג מטשרנוביץ, סבה של המנוחה מרת חיה פייגא הגר ע"ה. מכיוון שהרבנית נפטרה מסיבוך מיד לאחר הלידה, לא רצה נכדה רבי ישראל, להעניק לבתו שנולדה לפני 19 שנה, את השם 'פייגא' בלבד, וצירף לה את השם הנוסף: חיה.

כעת, כאשר למגינת לב, גם מרת חיה פייגא נפטרה מסיבוך לאחר הלידה, הוחלט כי אין לתת יותר שם זה לפעוטה, גם לא בצירוף שמות נוספים. השם מרגליא ניתן לה, בגין יום הילולת הסבתא רבא הרבנית מרגליא ע"ה, נוות ביתו של ה'אמרי חיים' מויזניץ זצ"ל, שיום פטירתה חל היום, כפי שכבר פורסם ב'בחדרי חרדים'.

אמש, התקיימה עצרת התעוררות בבית המדרש תורת חיים דקהל ויז'ניץ בבורו פארק, מקום מגוריה של המנוחה. נשאו דברים בעצרת: הרה"ג רבי יצחק אייזיק שנייבלג, דודה של המנוחה ורבו של בית המדרש מחנובקא בויליאמסבורג, והגרב"ש הגר, רב חסידי ויז'ניץ מונסי בבית שמש, אביו של האלמן הרב יוחנן הגר.

במונסי צפויה להתקיים עצרת התעוררות רבתי לנשים בעקבות הטרגדיה. כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', הורה האדמו"ר לפני שבועות אחדים, כי על הנשים להקפיד על תפילת שחרית בכל יום, לפחות מברוך שאמר ועד לאחר שמונה עשרה. אז, היה זה בעקבות פטירתה של הגב' שטקל ע"ה, נכדתו של הרה"ח רבי קלמן שטקל, מחשובי חסידי ויז'ניץ בארה"ב וממלחיני החצר.

כעת, שב האדמו"ר וביקש לחזק את הוראתו לקראת העצרת הצפויה. "אני שב ואומר, כי הנשים צריכות להקפיד על תפילת שחרית. בשמים חסרות מאד תפילתן של נשות ישראל ובכך יש להתחזק".
ויז'ניץ פטירה תינוקת שם אלמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד