י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

למה ברחנו? נחמן הלברנץ מ'לב הטהור' מדבר

בין חקירה על הזנחת ילדים לבין התערבות בחינוך, כת 'לב טהור' נטשה את הבתים בקוויבק ונמלטה למוטל מוזנח באונטריו • צפו בוידאו

למה ברחנו? נחמן הלברנץ מ'לב הטהור' מדבר





אחרי ששתי משפחות מחברי כת 'לב טהור' נקלעו לחקירה של רשויות החוק בקוויבק שבקנדה, בגין אשמות על הזנחת ילדים, ארזו אנשי הכת - כ-200 נפשות - בפתאומיות את חפציהם ביום חמישי שעבר ועבר למדינת אונטריו שבקנדה.

דובר הקבוצה, אוריאל גולדמן, אמר לתקשורת כי הצעד היה מתוכנן, וכי הסיבה העיקרית למהלך היא מחלוקת על דרישות חינוכיות שהוצבו על ילדי הקהילה.

"הם מכריחים אותנו ללמוד דברים שהם נגד הדת שלנו, כמו אבולוציה", אמר גולדמן, והוסיף כי הוא מאמין שהרשויות תיכננו לקחת את הילדים, ולמקם אותם במשפחה אומנת.

אבל, לדברי הרשויות, עניין החינוך הוא רק נושא אחד, וכי הדאגה העיקרית הייתה רווחתם של הילדים במשפחות של הקהילה. "עניין הלימוד הוא נושא אחד, אבל לא רק", אמר נציג הרשויות. "היו ליקויים חשובים, רשלנות חמורה. הילדים שלהם, אפילו בגיל 10 או 12, לא יוכלו במקרה חירום לבקש עזרה".

לדבריו, בביקורים של עובדים סוציאליים במושבת הכת, גילו כי ילדים ישנים במיטות ספוגות שתן.

הרשויות במקום מושבם החדש של אנשי 'לב טהור' אמרו כי הם מודעים להגעת הכת, וכי הם ישתפו פעולה עם החקירה המתמשכת, אם יידרשו לכך.

גרסת אנשי הכת • צפו:

חינוך קנדה לב טהור כת נחמן הלברנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד