כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הקלות במס? "לפיד מהתל באזרחים כדי לשפר תדמית"

האופוזיציה מגיבה בעוקצנות להודעת שר האוצר על ביטול התוכנית להעלאת מס הכנסה • גפני: "לפיד לא הבין לאן הוא נכנס"

לפיד.  צילום: פלאש90
לפיד. צילום: פלאש90

האופוזיציה מגיבה בעוקצנות להודעת שר האוצר יאיר לפיד הערב (ב'), אודות ביטול התוכנית להעלאת מס בינואר הבא.

יו"ר ש"ס אריה דרעי מיהר להגיב על ההודעה ואמר: "שר האוצר ממשיך להתל ולצחוק על אזרחי המדינה ומשתמש בתחבולות ותכסיסים נושנים של הוצאת והכנסת עיזים כדי לשפר את תדמיתו. מדינת ישראל ואזרחיה אינם כלי למניפולציות ומשחקים, אנו דורשים להחזיר לאלתר לאזרחי ישראל את מה שנלקח מהם".

עוד הוסיף: "בתשובה לשאלה האם לא היה עדיף להוריד את המע"מ ולעזור לשכבות החלשות, השיב יאיר לפיד כי 'המטרה שלנו היא להגביר את הצמיחה ולעזור למעמד הביניים'. שר האוצר של מדינת ישראל מצהיר כי השכבות החלשות לא מעניינות אותו! כל מילה נוספת מיותרת".

עוד בנושא:
יאיר לפיד: תבוטל ההעלאה במס הכנסה


ח"כ משה גפני הגיב: "הוכח כי בניגוד להפחדות של שר האוצר, הגירעון לא היה כה גדול כפי שהוצג ולא היה מקום לכתחילה להטיל גזירות על הציבור. שר האוצר שלא הבין כלל לאן הוא נכנס, ממשיך להתל בציבור".

ח"כ אילן גילאון (מרצ) אמר על ביטול העלאת מס ההכנסה. "החלטה שגויה הנובעת מבהלה ומרצון פופוליסטי של שר האוצר להחזיר לעצמו מעט מהאהדה הציבורית שהיתה לו עת היה כוכב טלוויזיה".

לדברי גילאון, "לו הממשלה היתה ממשלה אחראית היה צריך להשקיע את המיסים מהרווחים הכלואים או לפחות את המעט שנותר מהם להשקיע בכיוונים חברתיים כמו דיור, רשת הגנה למען עובדי מפעלים מתמוטטים וכאלה שבדרך להתמוטט. אם השר דווקא רוצה להשקיע בהורדת מיסים יתכבד להוריד את המע"מ, המס הכי רגרסיבי שקיים בישראל".

ח"כ איציק שמולי (העבודה) אמר בתגובה לביטול הגזרה: "כולנו שמחים לשלם פחות מסים אבל העובדה שהחלטות שר האוצר של ישראל יציבות כמו שושנת הרוחות צריכה להטריד את כולנו", אמר שמולי. "רק לפני ארבעה חודשים העביר אותו שר אוצר תקציב אכזרי שיפגע קשות גם באדם העובד וגם בעניים, היום מתברר שכל מסע ההפחדות היה לחינם והשר פשוט רוצה להיות רובין הוד".
אילן גילאון אריה דרעי ש''ס איציק שמואלי יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד