י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרב יונה מצגר נשלח ל-15 ימי מעצר בית

הבוקר הובא הרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר, לבית המשפט בראשון לציון לדיון בעניינו • בית המשפט הטיל על הרב מעצר בית של 15 יום בתנאים מגבילים • בין השאר: איסור יציאה מהארץ ל-180 יום וערבות כספית גבוהה • המשטרה: "בידינו ראיות שיאפשרו הגשת כתב אישום חמור נגד הרב מצגר"

מצגר בבית המשפט. צילום: פלאש90
מצגר בבית המשפט. צילום: פלאש90



פרשת הרב מצגר: הבוקר (ג') הובא הרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר, לבית המשפט בראשון לציון לדיון בעניינו.

בית המשפט נענה לבקשת המשטרה ושיחרר את הרב בתנאים מגבילים לרבות מעצר בית מלא ל-15 ימים ברחוב שדרות המלך דוד בתל אביב, תנאים כספיים, איסור יצירת קשר עם מעורבים בפרשה למעט עורך דינו, אשתו וילדיו, איסור יציאה מהארץ למשך 180 יום, הפקדה של 500,000 ש"ח במזומן או ערבות בנקאית. בנוסף, התחייבות עצמית בסך 500,000 ש"ח, ערבות צד ג' בסך 500,000 ש"ח, וכמו כן, איסור להתראיין לתקשורת בדברים הנוגעים בחקירה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתקופה האחרונה נחקרו גורמים רבים המעורבים בפרשה, ביניהם הרב שמחה קרקובסקי, מנהל בית התבשיל בבני ברק, שאף עשוי להוות עד תביעה מרכזי.

לדברי המשטרה בידה ראיות שיאפשרו הגשת כתב אישום חמור נגד הרב מצגר.

הרב מצגר חשוד בעבירות של שוחד ושימוש אישי בכספים שנועדו לתרומות בעמותות שונות, תוך ניהול אורח חיים בזבזני וניצול של מעמדו. הוא חשוד ששלשל לכיסו מיליוני שקלים.

לדברי משטרת ישראל בחקירה מסועפת ומורכבת המנוהלת ביחידת להב 433, עלו חשדות חמורים לפיהן הרב ניסה להדיח עד וקיבל דמי שוחד וכספים אסורים נוספים בסכום מצטבר של מיליוני שקלים במזומן. במעשים הללו מעורבים חשודים נוספים.

בחיפוש שנעשה בבית הרב, נמצאה כספת אך היא הייתה ריקה. בחיפוש נוסף בין ספרי הקודש, נמצאו סכומי כסף המוערכים ב-40 אלף דולר.

לפי החשד, הוא גם החביא 150 אלף יורו אצל אחותו בחיפה. הרב מצגר אמנם טען כי היו אלו כספי ירושה, אך מהבדיקה עלה כי אין הדבר נכון.

המשטרה הצליחה לגייס שני עדי מדינה שעל זהותם חל איפול והשניים הסכימו להעיד נגד הרב ולהפלילו. אחד מתוכם הינו איש אמונו של הרב אשר תיעד מעשים פליליים של הרב לאורך החודשים האחרונים.

באחת ההקלטות נשמע הרב מבקש מעד המדינה לקחת עליו את האשמות תמורת כסף ודירה. "קח על עצמך את האשמה", נשמע הרב אומר, "כשם שעשתה שולה זקן לאהוד אולמרט".

עוד בנושא:

עד מדינה בפרשת הרב מצגר: "נשאר בארץ"
הבוקר יוכרע: האם יוארך מעצרו של הרב מצגר?
"שחיתות חסרת תקדים" • 9 ימי מעצר לרב מצגר
רב ראשי בכלא? • הרב יונה מצגר הובא להארכת מעצר
טלטלה בעולם הרבנות: הרב הראשי יונה מצגר במעצר בית • שלושה עצורים נוספים
בראשון: ערעור על מעצרם של 'אסירי פרשת מצגר'
הרב יונה מצגר: משעה את עצמי מכל תפקידיי, עד לסיום חקירת המשטרה
אסירי מצגר שוחררו • מעצר בית לציוני וקרקובסקי, איזנשטט נותר בכלא
עוזרו ונהגו של הרב מצגר שוחרר למעצר בית
יונה מצגר רב ראשי בית משפט מעצר משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד