ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מלחמת המיץ נמשכת: האדמו"ר מהרז"ל מתנער

האדמו"ר שיוזמי ההכשר 'איחוד יראים' המתחרה ב'עדה החרדית' נמנים על חסידיו - מסרב להביע תמיכה ביוזמה

מלחמת המיץ נמשכת: האדמו"ר מהרז"ל מתנער



הדים רבים לידיעה הבלעדית שהופיעה 'בחדרי חרדים', ולפיה שניים מקיצוני ה'סיקריקים' בבית שמש פתחו בשבוע האחרון ליין חדש של מיץ ענבים בהשגחת 'רבני איחוד היראים בארץ הקודש'. המהווה קריאת תיגר נגד כשרות הבד"ץ העדה החרדית.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי הרב משה זאב זורגר, התומך בהכשר, פנה אל רב הקהילה בירושלים, הגה"צ רבי חיים צבי טייטלבוים, בנו של האדמו"ר מהרז"ל, וביקש ממנו לתמוך בהכשר החדש. אולם הגרח"צ התנער מהבקשה והודיע לו כי הוא מתנגד לתת לכך כל יד.

יוזמת הכשרות החדשה מכוונת במידה רבה נגד מנהל ועד הכשרות של העדה החרדית, הרב גבריאל פפנהיים, ששימש כזכור כחבר בעמותת גבעת ירושלים של הרב אברהם סלונים, ומאז שפרש ממנה יחד עם עמיתיו הוא סובל מהתנכלויות חוזרות ונשנות, שחלקן התבצעו בית המדרש של סאטמר ברחוב יואל.

עוד בנושא:
מלחמה בכוס מיץ: הכשר חדש בפיקוח הסיקריקים
פרשת גולובנציץ': הרב גבריאל פפנהיים הותקף
פפנהיים וסלונים הותקפו בבית כנסת: "שייגעץ"

הרב פפנהיים זוכה לחיזוק ותמיכה מהאדמו"רים מדושינסקיא ותולדות אהרן, כאשר האחרון אף הושיבו לצדו בטיש שערך בליל שבת.

בתוך כך, הורה האדמו"ר מהרז"ל מסאטמר להרשל קלאר הנמנה על חסידיו, להתנצל ולבקש את סליחתו של העסקן הרב זעליג מנדלוביץ, איש אמונו של העסקן הרב אברהם סלונים, לאחר שקלאר ביזה אותו ברבים והציק לו בגין תמיכתו בסלונים, על רקע פרשיית גולובנציץ. בניגוד לפרסומים אחרים, האדמו"ר לא הורה להרחיקו מבתי הכנסת של החסידות, אך הסתפק במתן הוראה כי על קלאר לבקש מחילה מהנפגע.
קלאר סאטמר בד''צ הכשר מהרז''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד