כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

כלת פרס ישראל • הרבנית ברכה קאפח ע"ה

בגיל 11 נישאה הרבנית ברכה קפאח ע"ה בתימן לחתן פרס ישראל, ובתשנ"ט זכתה בפרס בעצמה על ארגוני ומעשי החסד שיזמה

כלת פרס ישראל • הרבנית ברכה קאפח ע"ה
מנחם הלוי

ברוך דיין האמת: הבוקר (ג) הלכה לעולמה בגיל 92 הרבנית ברכה קאפח ע"ה, רעייתו של הרב יוסף קאפח ז"ל, שהיה ממנהיגיה המרכזיים של יהדות תימן וחבר בית הדין הגדול של הרבנות הראשית.

הרבנית ע"ה נולדה בצנעא, בירת תימן. בגיל 11 נישאה לבן דודה הרב יוסף קאפח זצ"ל, שנודע בעיקר בשל עבודתו בתרגום ספרי פילוסופיה יהודית רבים, והיה חתן פרס ישראל.

בגיל 14 ילדה את בנם הראשון. בגיל 17 עלתה עם משפחתה לישראל. הלך המסע הארוך נפטר אחד משלושת ילדיה. בישראל נולד לבני הזוג בן נוסף.

המשפחה התגוררה בירושלים, והמנוחה פתחה מפעל רקמה. בהמשך פתחה את 'בוטיק קאפח', בו התאימה שמלות לכלות. במקביל, הקימה את עמותת הצדקה 'סגולת נעמי', על שם אמה, ובמשך עשרות שנים ניהלה מפעלי גמילות חסדים שהיוו סעד לאלפי נזקקים בירושלים וסביבתה.

בין היתר ייסדה והייתה מנהלת פרויקט של 'קמחא דפסחא', במסגרתו חולקו במשך שנים, בעזרת הציבור, מצרכי מזון לחג הפסח כגון מצות ויין, לאלפי נזקקים.

בשנת 1992 הוענק לה התואר 'יקירת ירושלים'. על פועלה זכתה קאפח ב-26 תעודות הוקרה שונות, וכן בפרס ישראל לשנת תשנ"ט - 1999, על "תרומתה המיוחדת לחברה ולמדינה".

בעקבות העשייה הרבה זכתה הרבנית בתעודות הוקרה רבות. ניתן לה הכבוד להדליק משואה בערב יום העצמאות, והיא זכתה בפרס ישראל על "תרומתה המיוחדת לחברה ולמדינה".

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.
ברכה קאפח לוויה קמחא דפסחא ירושלים תימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד