כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אלי ישי: "איינשטיין ידע את שפת העם כולו"

הזמר אריק איינשטיין הלך לעולמו בגיל 74 לאחר שלקה במפרצת באבי העורקים • הובהל לבית החולים איכילוב בתל אביב, שם נפטר • ידידו הוותיק הרב אורי זוהר הגיע לשהות לצידו בבית החולים • רעייתו אלונה ע"ה הייתה מעמודי התווך של עולם התשובה • שתי בנותיו של הזמר נשואות לבניו של הרב זוהר ולו נכדים בכוללים ובישיבות חרדיות

הרב אורי זוהר בבית החולים. צילום: בח"ח
הרב אורי זוהר בבית החולים. צילום: בח"ח



הזמר אריק איינשטיין, הלך הערב (ג') לעולמו בבית החולים איכילוב בתל אביב.

הזמר בן ה-74, לקה במפרצת באבי העורקים, הוא התלונן הערב על קוצר נשימה ובני משפחתו התקשרו למד"א והזעיקו ניידת טיפול נמרץ.

במהלך הפינוי הדרדר מצבו של איינשטיין וצוות מד"א נאלץ להעניק לו סיוע נשימתי. מצבו החמיר בבית החולים, והוא הלך לעולמו.

הנשיא שמעון פרס שנמצא במקסיקו ספד לו ואמר: "מהיום הראשון שעלית לבמה, העם חש שנולד כאן כישרון של שירה עם איכויות יוצאות דופן. שיריו הם פס הקול של אומה שלמה, קולו ליטף את העם וחיבק את הארץ. הוא ריגש את הדורות הראשונים והחדשים כאחד. איש לא הטיל ספק בעומק רגשותיו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער עמוק על מותו של הזמר אריק איינשטיין: "אריק היה הגדול מכולם. כולנו גדלנו על השירים שלו. אמרת אריק איינשטיין, אמרת ארץ ישראל. אריק היה זמר נפלא ואדם נפלא. השירים שחיבר ושר הם הפסקול של מדינת ישראל. אהבתי אותו מאוד. מדינת ישראל נפרדת בעצב רב מענק התרבות שייחסר לנו מאוד".

שר הביטחון משה יעלון אמר: "במשך עשרות שנים ליוו שיריו את ישראל ואת חייו של כל מי שגדל כאן. בקולו הנמוך, במילים המדויקות כל כך, בכישרונו הנדיר לגעת בכל אחד ואחת - לא היה שני לאריק איינשטיין, וגם לא יהיה. עצב גדול עוטף את הארץ".

גם ח"כ אלי ישי, ספד לאיינשטיין ואמר: "הוא היה יוצר ייחודי שידע את שפת העם כולו, צר לי על לכתו. תרומתו של אריק אינשטיין לעולם השירה הישראלית הייתה ייחודית, יצירותיו ימשיכו ללוות את המדינה עוד שנים רבות קדימה. צר לי על לכתו ותנחומי למשפחתו".

בנות ונכדים חרדים

איינשטיין היה במשך שנים רבות ידידו של הרב אורי זוהר שחזר בתשובה. אריק עצמו גם התקרב למשך תקופה מסויימת ליהדות והשתתף בקביעות בשיעורי תורה.

הרב זוהר הגיע גם הוא לבית החולים לאחר שנודע על מצבו החמור.

לאריק נכדים ובני משפחה לא מעטים המעטרים את ספסלי עולם הישיבות.

רעייתו אלונה איינשטיין ע"ה חזרה בתשובה יחד עם שתי בנותיה שירי ויסמין. היא עזבה את תל אביב ואת מקצוע הצילום בה עסקה, והשקיעה את מרצה בעולם התשובה והייתה לאחת הדמויות הבולטות בו.

שתי בנותיה נישאו לשני בניו הבוגרים של אורי זוהר, אפריים ושלום זוהר, שחזרו אף הם בתשובה עם אביהם.

בינואר 2006 נפטרה אלונה איינשטיין ע"ה ממחלה ממאירה.

צילום: אבי פרידמן









































אריק איינשטיין זמר אורי זוהר בית חולים הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד