י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ישיבת מועצה ראשונה באלעד: "רוצים אחדות"

בישיבת המועצה הראשונה והחגיגית של אלעד שררה אווירה של אחדות • אפילו צוריאל קריספל התרשם • ויש ראיון

צילום: בח''ח
צילום: בח''ח



לא תאמינו, אבל ישיבת המועצה באלעד נפתחה היום ברוח חגיגית למידי.

היו שם לצד השולחן הערוך כולם – אשכנזים וספרדים, היה שם גם מי שלא נבחר לראשות העיר, צוריאל קריספל, והוא שפע ברכות.

מפתיע? אכן.

לכל חבר עירייה המתין במקומו תיק מסמכים מהודר, שהכיל מכתב אישי מראש העיר, ניירות בלנק רשמיים, כרטיסי ביקור ועט מוטבע.

במכתב, כתב ראש העיר הנבחר ישראל פרוש בין השאר כי חברי העירייה הגיעו למקומם בשליחותם של הרבנים וגדולי התורה שליט"א ושל ציבור הושבים בעיר: "רבים חושבים כי מלאכה קלה היא, מלאכה זו של שירות הציבור, היא עבדות לכל דבר. אין בה יום ואין בה לילה. אין בה חופשות ואין בה פרטיות. מרגע זה ואילך אנו משרתיו של הציבור. הבטחנו זאת לתושבים, ועכשיו הגיע זמן הפרעון".

ראש העיר קרא לחבריו להצטרף למשימתו הראשונה, להעניק לתושבים את השקט המיוחל: "זה הזמן להניח את משקעי העבר במקומם, ולהפנות מבט אל העתיד, מתוך הערכה כנה לכל אחד מהנבחרים כאן, שבאמתחתו ניסיון עבר מפואר. אני בטוח שכולנו רוצים את המירב והמיטב לעיר ולתושבים", כתב.

את חברי העירייה קיבל אולם ישיבות רחב, שחובר ללשכת ראש העיר. כמו כן נרכשו כסאות חדשים שהחליפו את הכסאות הוותיקים, שחלקם כבר לא עמד בתלאות הזמן.

בדבריו עמד ראש העיר על חזונו ואמר כי "כולנו הולכים לעבוד ולהשקיע את כל כוחנו למען התושבים". הוא בישר לחברי העירייה כי בימים אלה כבר החלו בעירייה לעבוד על מספר תוכניות לביצוע מידי, ביניהן, הכנת תוכנית אב לחינוך שתפתור את הבעיות החוזרות בכל שנה, חזות העיר וניקיון מוגבר, טיפול אמיתי ויעיל בבעיית הנוער, והנגשת מחלקות העירייה לתושבים.

הוא סיפר כי הוא נפגש עם גורמים בכירים במשרד התחבורה כדי לקדם באופן מידי את כביש הגישה החדש לעיר, וכן את הרחבת כביש 444 המוביל לעיר. כמו כן אמר כי יושם דגש על הבאת מקומות תעסוקה ופיתוח אזורי מסחר ותעשיה סביב העיר.

הוא אפילו הזכיר את מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ועמד על הצורך לערוך פעילות לזכרו ולעילוי נשמתו בעיר. "הקמנו קרן מיוחדת למען זה, ובעז"ה נשקיע בכך כוחות ותקציבים".

"התרשמתי מכובד האחריות"

אפילו יו"ר סיעת ש"ס, צוריאל קריספל, יצא מגדרו ובירך. "התרשמתי מכובד האחריות שהוא מרגיש ומהרצון לשנות את השיח הציבורי בעיר. ניכרים דברי אמת מהמסרים. כולנו רוצים לעבוד, ואני יכול להבטיח שכל אחד מהחברים כאן רוצה לעזור ומרגיש בגודל האחריות. יש רצון עצום ללמוד ולעשות, וזה חשוב". הוא, זה ישראל פרוש, למי שלא הבין.

מאחר והתקשיתי להאמין, החלטתי ליזום שיחה אישית עם קריספל: חגיגיות הייתה שם? – שאלתי, מצפה לתשובה הורסת מסיבות.

אבל הוא היה מקורי. הוא סיפר שבמהלך הימים האחרונים מתכנסים צוותי המשא ומתן לשיחות "רציניות", כשהם "שמים הכול על השולחן, החל מהכופתאות וכלה בוועדות ותחומי אחריות" ובהחלט, "מדברים ברוח טובה ומשדרים רצון טוב למצוא פתרונות מקומיים. שותפים לשיחות גם חברי כנסת, כמו למשל אריה דרעי, יעקב אשר, מאיר פרוש".

הוא אפילו הצליח היום להגשים את בקשתו מזה ימים אחדים, להיפגש אישית עם ראש העיר הנבחר: "מאז הבחירות ביקש פרוש להיפגש איתי, אבל אני עמדתי על זה שבפגישה ישתתף גם ברק צברי וסורבתי. אתמול, ב"ה, נערכה הפגישה, בשש עינים. היה זה זמן קצר לפני ישיבת המועצה, פגישה של כשעה וחצי. עד היום לא ממש הכרתי אותו חוץ מ'שלום שלום', לפי מה שהתרשמתי גם הוא מבין שחייבים לשנות את השיח הציבורי בעיר ולשנות את היחס של הארץ כולה כלפי אלעד. כבר מלאו לה 18 שנה, היא ממש לא מדינת הגמדים וצריכה לשנות תדמית", הוא אומר.

"לא באתי מירושלים כדי לריב, באתי לעבוד. אז אם אקבל פידבק מהצד השני, בהחלט נוכל לשתף פעולה".

• יכול להיות שדיברו איתך יפה רק כי רצו שתגיע לישיבת המועצה הראשונה ברוח טובה?

"אני מאמין שאנחנו מתקדמים, מקווה שלא אכווה, אני מתרשם שיש רצון טוב לפתור את הבעיות ולהיכנס לעשייה, אין זמן למלחמות וזה מיותר". מה גם, שמראש הוא הודיע להם שהוא מתכוון שהאסיפה תהיה ברוח חגיגית, יהיה אשר יהיה".

יחד עם זה, אל תשלו את עצמכם ושלא יהיה לכם ספק. צוריאל קריספל ממש לא מתכוון לוותר ולו אף על דרישה אחת מדרישותיו. "אנחנו לא מדברים על פחות משני סגנים", הוא מבהיר חד משמעית.

• ומה יעשו עם ההבטחה לסגנות ל'דגל'?

"ימצאו פתרונות".

אני מנסה להבין כמה זמן הוא מקציב לסגירת כל הקצוות, הוא מבטיח לתת את שמונת ימי החנוכה "כדי למצוא את פח השמן", ואם יצטרכו עוד קצת, לא נדקדק. אבל אם ירגיש שמישהו מנסה לסגת מה'רוח טובה' שנשבה עד כה, הוא בהחלט יידע להגיב.

"אני אחד המומחים לענייני רשויות מקומיות, אם המו"מ יעלה על סרטון יש בידי הדרכים לפעול. ראשית, אנחנו רוב במליאה, כך שאנחנו יכולים להעביר כל החלטה. ראש העיר, בלעדנו, אינו יכול להעביר גליל ניר טואלט ממקום למקום".

• יתנהלו זמנית על תקציב של 'אחד חלקי 12'.

"זה לא פשוט. תקציב אלעד גם ככה אינו גדול, הוא מצומק מאד כי מצצו אחד לשני את הדם, קופת העיר ריקה. כל התקציב עומד על 147 מיליון שקל, שכולו צבוע למינימום הנדרש לצרכי העיר. אם ייפער חור בכביש, אין מאיפה לתקן, זה המצב".

אבל הוא ממש מקווה שהדברים לא יגיעו לידי כך.

• אתה לא סבור ששר הפנים, גדעון סער, יעמוד לצידם?

"עם כל הכבוד הוא רק שר – החוקים לא מאפשרים לו לשקול יש תקנות ויש סדר. התנהלתי בעבר מול שרי פנים שהיו עוינים כלפי ולא צלחו. חלק גדול מהחוקים של רשויות מקומיות קרויים חוקי קריספל, כולל פסיקות בג"צ".

ושוב, הוא מדגיש, אני לא אוחז בזה. כרגע, פני לשלום. "אני מקווה שאני יושב מול בן אדם רציני שמבין מסרים ומחבק אותם ומתכוון לזה".
אלעד ישיבה בחירות ישראל פרוש מועצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד