י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ניגוני חב"ד מפתיעים בדיסק שכולו 'געגועים'

דיסק חדש מציג: מבחר מניגוני חב"ד בביצוע מרגש ומרשים • ניגון פולטבה לצד 'קול דודי' ו'אנעים זמירות' • האזינו

ניגוני חב"ד מפתיעים בדיסק שכולו 'געגועים'

מאז ומעולם היו ניגוני חב"ד אוצר בל יסולא בפז. בשנים האחרונות כל מוסיקאי וזמר שמכבדים את עצמם הפיקו דיסק של ניגוני חב"ד, וכבר נדמה היה שלא ניתן לחדש דבר בקטגוריה זו.

ובכן: הפתעה! יש חידוש: "געגועים" הוא שמו של הדיסק החדש, בו מבחר מיוחד של ניגוני חב"ד בביצוע מרשים ויוצא דופן של הרב טוביה בולטון - ששר וגם מנגן, ביחד עם המוסיקאי והחלילן החסידי אבי פיאמנטה והכנר מרדכי ברודצקי.

האזינו:


הניגונים החב"דיים שבדיסק העשיר נבחרו בקפידה מתוך מאות רבות:

ניגון הפולטבה המרגש – ניגון שמקורו בעיירה פולטבה האוקראינית בה התגוררו חסידים שעבדו את ה' בתפילתם. הניגון מטפס לגבהים וחודר לעמקי הנפש, "אך לאלוקים", ניגון צובט מיתרים על מילות הפסוק בתהילים, כאייל תערוג – ניגון דבקות המבטא ערגה וכמיהה להתדבקות בה', "קול דודי" ו"א-לי אתה" המפורסמים של בעל התניא, ניגון שאמיל, שני ניגונים לשבת ויום טוב, ניגון התוועדות, ניגון הכנה וניגון חב"די מקורי, שאינו מפורסם כל כך בציבור הרחב, על המילים אנא עבדא דקודשא בריך הוא מתוך "בריך שמיה".

אחד הניגונים המיוחדים ביותר בדיסק הוא "אנעים זמירות" בנוסח שאותו על פי המסורת החסידית שרים בגן עדן. חסיד בעל נכסים שקיים מצוות פדיון שבויים בממון רב, קיבל הבטחה מהיהודי המסכן שאותו ואת משפחתו פדה, שעוד יקבל תמורה עבור המצווה הגדולה. כשאותו יהודי הסתלק לבית עולמו, בא בחלום לאותו חסיד ולימדו את הניגון "אנעים זמירות", כפי ששרים אותו "אצלנו למעלה, בגן עדן".

הרב טוביה בולטון המשמש ראש ישיבה לבעלי תשובה בכפר חב"ד, כבר הפיק בעבר דיסקים, אבל על הדיסק החדש אפשר לומר בפה מלא "לא בא כבושם הזה". הרב בולטון שר ברגש רב וקולו הצלול מפלח אל מעמקי הלב ומרומם את הנפש. "געגועים" הוא דיסק חובה לכל מבין בעולם הנגינה ולכל אוהבי עולם הנגינה החב"די.
בולטון דיסק פיאמנטה בריך שמיה חב''ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד