כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

שלוחא דרבנן: הח"כ לשעבר ר' אברהם ורדיגר ז"ל

חבר הכנסת המיתולוגי, אביו של יו"ר תנועת 'טוב', שהתפרסם בסירובו ל'תרגיל המסריח', נפטר בשיבה טובה

המנוח ז''ל
המנוח ז''ל



ברוך דיין האמת: בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים נפטר היום (ד), ערב נר ראשון של חנוכה, חבר הכנסת וסגן השר לשעבר הרב אברהם ורדיגר ז"ל, מראשי פועלי אגודת ישראל. ואשר כיהן כסגן שר במשרד לענייני ירושלים, כחבר הכנסת מטעם פועלי אגודת ישראל, מורשה, אגודת ישראל ויהדות התורה, וכיושב ראש דירקטוריון בנק פאג"י, והוא בן 93 בפטירתו.

ר' אברהם ז"ל נולד בעיר לודז' שבפולין לאביו הרב יעקב ורדיגר ז"ל, מצאצאי הרבי אברהם מצ'כנוב - אבי שושלת חסידות סטריקוב.

ברבות השנים עלה לארץ ישראל ולמד בישיבות, היה פעיל בתנועת פאג"י בפולין, צרפת וישראל. ושירת בצה"ל.

בשנת 1967 החל לכהן בכנסת ה-6, לאחר שחבר הכנסת לשעבר יעקב כ"ץ ז"ל נפצע בתאונת דרכים ונפטר. והוא כיהן עד סיום הכנסת ה-8. לאחר מכן הקים את תנועת מורשה יחד עם הרב חיים דרוקמן, וכיהן מטעמה בכנסת ה-11. בסיום אותה קדנציה השתלב מחדש באגודת ישראל וכיהן מטעמה בכנסת ה-12, בכנסת ה-13 כיהן מחצית מהקדנציה ברוטציה עם חבר הכנסת לשעבר הרב מנחם פרוש ז"ל. ואז פרש מהכנסת.

כיהן כיו"ר פועלי אגודת ישראל וכחבר כנסת מטעם אגודת ישראל, חזית דתית תורתית ויהדות התורה. בכנסת ה-12 כיהן כיו"ר ועדת האתיקה של הכנסת ואף שימש כסגן שר במשרד לענייני ירושלים, תפקיד שנוצר במיוחד עבורו.

הרב ורדיגר התפרסם כשסירב לשתף פעולה עם ניסיונו של שמעון פרס להקים ממשלה צרה בימי "התרגיל המסריח". גורמים באגודת ישראל תבעו ממנו להתפטר אם אינו מוכן להצביע כהחלטת הסיעה. הלחץ שהופעל עליו הביא אותו לכתוב מכתב התפטרות, אך בעקבות פרסום דעתם של הרבי מליובאוויטש והגראמ"מ שך זצ"ל כנגד אותו התרגיל, חזר בו מהתפטרותו ותמך בממשלתו החדשה של ראש הממשלה המנוח יצחק שמיר ז"ל.

לפני מספר חודשים נפטרה רעייתו חיה ורדיגר ע"ה בגיל 87.

הותיר אחריו את בנו חנוך ורדיגר, יושב ראש תנועת טוב, וחתנו הרב רפאל פרנק, ראש ישיבת נהרדעא.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

איש ירושלים

ראובן ריבלין ספד אחה"צ (ד') לרב אברהם ורדיגר: "הרב ורדיגר ייזכר כאיש ירושלים, שעשה ופעל למענה לאורך כל שליחותו הציבורית. הרב ורדיגר היה מאחרוני פועלי אגודת ישראל בכנסת, והשתתפותו בחוויה הפרלמנטרית היתה פעילה ובולטת. גם כשעמד על דעתו וביקש לשכנע את מתנגדיו, היה עושה זאת באופן מכובד וענייני, ולכן זכה לכבוד והערכה מצד מתנגדיו ואוהדיו כאחד".

ריבלין הוסיף: "הוויכוחים בהם בחר להשתתף לא היו אישיים אלא כאלו שמתקיימים, כמחלוקת בית שמאי ובית הלל. אנו מספידים היום את מי שהיה אחד המספידים המבוקשים ביותר, וראוי היה שנספיד אותו כפי שידע הוא להספיד אחרים. יהי זכרו ברוך".
לוויה ירושלים פאי חבר כנסת אברהם ורדיגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד