כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

השוטרים ידליקו נרות ויעודדו ילדים חולים

בלמעלה מ-120 תחנות משטרה ברחבי הארץ יודלקו הערב נרות חנוכה • ומה כתב רב המשטרה באיגרת מיוחדת?

השוטרים ידליקו נרות ויעודדו ילדים חולים



אלפי השוטרים שיאבטחו את ימי חג החנוכה, יזכו להדליק את החנוכייה בכל מקום בו הם ימצאו.

ההכנות לחנוכה החלו לפני מספר שבועות על ידי מ"מ רב משטרת ישראל סנ"צ הרב משה גפני, שדאג כי בכל מקומות השיטור תהיה אפשרות להדלקת הנרות.

הרב גפני אף הפיץ אגרת לכל שוטרי ישראל ובה ציין את משמעות החג ברוח היהדות, בה חברו הכוח והרוח וטהרו את החושך והטומאה. באיגרתו כותב הרב גפני, כי נס פח השמן ונרות החנוכה, באים להורות לדורות עולם שעלינו לעשות כל מה שניתן לעשות בדרך הטבע, מתוך שלוות נפש ללא פחד ומורא, תוך אמונה באלוקי מערכות ישראל שישלים לטובה, במוקדם או במאוחר, את מה שאין בכוחנו לעשות לבדינו.

הרב גפני מצטט מדברי ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, כאשר נאם בפני צעירים ואמר: "לנו יש נשק סודי שהוא המבטיח העיקרי לניצחון, ועלינו לחשלו, והוא הרוח. והיא שתכריע במערכה בה אנו נתונים. כל התותחים והאווירונים לא יועילו ללא הרוח".

"אנו, שוטרי משטרת ישראל המוסרים נפש ונשמה לביטחון העם והארץ, נדליק בגאון בכל יומן תחנה, פלוגה ומרחב את נרות החנוכה, ונצהיר בכך על כוחנו, יחד עם אמונתנו בצור ישראל וגואלו, ועל ניצחון הרוח על פני החומר", הוא מסיים.

אלא ששוטרי משטרת ישראל לא יסתפקו רק בהדלקת נרות חנוכה, אלא יצאו למרכזי חינוך וקהילה לאוכלוסיות מיוחדות לחגוג איתם את החג. מאות שוטרים ישתתפו במהלך ימי חנוכה בהדלקות ובמסיבות החג בבתי ספר לילדים מיוחדים, הוסטלים ועם אוכלוסיות קשישות.

בצפון הארץ החלה פעילות כזו כבר בתחילת השבוע כאשר רב מחוז צפון של המשטרה רפ"ק הרב אנשיל פרידמן ועשרות שוטרים שימחו את הילדים המיוחדים של אחד ממוסדות החינוך בעכו. הרב פרידמן סיפר: "כאשר אתה עומד מול אותם ילדים מיוחדים ומצליח להעלות חיוך על שפתותיהם אתה חש כאילו כל החנוכייה דולקת אצלך בנשמה". ואכן פעילות דומה מאפיינת את פעילות השוטרים בכל הארץ. ובתוך כך בימי החנוכה תשמור המשטרה על עירנות גבוהה במטרה לאבטח את שלומם של המוני בית ישראל בכל אירועי החג.
חנוכה חולים חומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד