כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חשיפה: "הקרן להחזקת אברכי הכוללים בישראל"

פרסום ראשון • יוזמה מבורכת של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו: קרן שתחזיק בשלב ראשון כאלפיים אברכים, בסכום של אלף שקל לחודש

האדמו''ר רבי יאשיהו פינטו
האדמו''ר רבי יאשיהו פינטו



חשיפת 'בחדרי חרדים': קרן של אור עשויה לסייע להצלת עולם התורה, לאור הגזירות הקשות שניתכו עליו לאחרונה, והיא מגיעה מכיוונו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, שפתח ביוזמה חיונית תחת הכותרת "הקרן להחזקת אברכי הכוללים בישראל".

ביום רביעי שעבר כינס רבי יאשיהו פינטו במנהטן לא פחות מ-30 נגידים נודעים, אשר כולם זומנו למקום יום קודם לכן - מבלי לדעת זה על זה. הרב הודיע להם כי הוא מקים קרן בנשיאותו, שתתמוך באלפי אברכים בארץ הקודש, בהתאם לשורה של כללים ותקנות.

בין הכללים הבסיסיים הנדרשים מכולל המעוניין לקבל את התמיכה: מדובר ב'כולל' שאינו שייך כבר לרשת מוכרת, ואינו ממוקם בערים החרדיות הגדולות. בשלב זה, הושם דגש בעיקר על סיוע לכוללים המתקשים לתת לאברכים את הבסיס לקיום מכובד והנמצאים בפריפריות השונות ולפיכך גם תומכים בקירוב רחוקים. המגמה היא, כי בשילוב עם ארגוני הקירוב הגדולים ישתלבו האברכים הללו גם בביקורי בית וגם בפעולת רווחה וחסד.

בנוסף, יידרשו אברכי הכוללים הללו, להוסיף שעה של לימוד ביום, שתוקדש ללימוד ספר הזוהר הקדוש, לפי החלוקה המקובלת לימות השנה - באופן כזה שמידי שנה מסתיים מחזור. כולל שיעמוד בתנאים הללו, יזכה לתמיכה הבאה: על כל אברך שיקבל מהכולל מלגה בסך אלף שקל, תיתן לו גם הקרן אלף שקל נוספים.

לדברי באי ביתו של האדמו"ר, המטרה היא להחזיק כבר בתקופה הראשונה כאלפיים אברכים. וכבר בימים הקרובים תצא הודעה מפורטת על אופן ההרשמה ומילוי טפסי תמיכה כדי להצטרף למעגל הנתמכים. עוד הם מציינים, כי בראשות הקרן תעמוד ועדה של חמישה רבנים שתבחן את הבקשות שיזרמו לפתחה, ותכריע על פי הקריטריונים שקבע האדמו"ר באיזה סדר עדיפויות להפנות את התמיכה. העברת הכספים עצמה תבוצע דרך משרד רואי חשבון, שיפקח על כך שהכוללים עומדים בתנאים.

כבר באסיפה המדוברת במנהטן, נאסף סכום ראשוני נכבד ביותר. "אנשים מוכנים לתרום לכל דבר - רק לא להחזקת תורה, ודווקא בגלל שהס"מ פועל כך, זה מחייב אותנו להפנות את כספי הצדקה דווקא לאברכי כוללים", אמר הגר"י פינטו למתכנסים, שמיהרו להתחייב להעביר סכומי עתק למטרה הנעלה.

אתמול (ג) הגיע רבי יאשיהו פינטו לישראל, במטרה לפגוש כמה מגדולי הדור, כדי לשתף אותם ביוזמה החדשה. במקביל, מחר הוא צפוי לשאת דברים במרכז התורה 'שובה ישראל' באשדוד ולקרוא למשתתפים לסייע בימים אלה - ימי החנוכה - להחזקת האברכים, כדי ליטול חלק בניצחון התורה על רודפיה.

חשוב לציין כי רבי יאשיהו הדגיש בפני הנגידים, כי הוא אינו מבקש להעביר תרומות ממוסדות אחרים למטרה זו, ואדרבה, מי שתורם למוסדות תורה ימשיך ויעביר אליהם את התרומות כסדרן. ואילו עבור הקרן, הוא מבקש מהם להתאמץ ולתרום עוד 'כסף חדש'.

בנוסף, כדי להקל מעט על עולם התורה כבר עתה, פנה הגר"י בנפרד לכמה מהתורמים הגדולים הנמנים על חסידיו, וביקש מהם להגביר את תרומותיהם לאברכי הכוללים בימים אלו לרגל חג החנוכה. "כל המטרות הן קדושות, אבל בימים אלו שעושים הכול לקעקע ולפגוע בלומדי התורה, הצדה הראשונית חייבת להגיע לידיהם של אברכי הכוללים שבלימוד תורתם מגנים על העם היהודי כולו", אמר האדמו"ר.
הרב משה פינטו לימוד תורה כולל החזקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד