י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גפני: "היועץ המשפטי הכי פוליטי שהיה אי פעם"

הגיב על החלטת היועה"מ לממשלה להגיש ערר על תוצאות הבחירות בבית שמש • משה אבוטבול: "זה מבחן לדמוקרטיה"

משה גפני. צילום: יעקב כהן
משה גפני. צילום: יעקב כהן



בעקבות החלטת היועה"מ לממשלה להגיש ערר לביטול הבחירות בבית שמש, ראש העיר משה אבוטבול:

"זהו מבחן אמיתי לדמוקרטיה הישראלית האם היא תקפה גם כשמדובר במגזרים שאינם אהודים כל כך בקרב חלקים מהחברה הישראלית. בבית שמש התקיימה מערכת בחירות דמוקרטית להפליא, עם שיעור הצבעה מהגבוהים בארץ, כאשר הפער בין המועמדים היה משמעותי. אנו סומכים על בית המשפט שיבדוק את ההשמצות ויזים את הטענות.

"חבל מאוד שישנם כאלו אשר אינם מסוגלים לקבל את דין הבוחר, ותחת זאת בוחרים להמשיך את ההסתה והפצת השנאה מתקופת קמפיין הבחירות, ובכך מנסים לגרור את בית שמש למלחמת אחים, תוך כדי הטלת דופי והשמצת תושבי בית שמש בקונספירציות דמיוניות.

"לצערנו, בימים אלו אנו עדים לפירות ההסתה המאורגנת הגוברת והולכת, כאשר חברי מועצה ואישי ציבור מבית שמש הוותיקה שתומכים בי, מכונים כ'בוגדים' והם ובני משפחותיהם מותקפים ומאוימים ללא הרף, בהפגנות, בלוחות המודעות ואף בתוך בתי הספר. כדאי שנעצור שעה אחת קודם, לפני שיתרחש אסון חלילה".

ח"כ משה גפני הגיב ואמר: "זה היועץ המשפטי לממשלה הכי פוליטי שהיה אי פעם במדינת ישראל. זה הוכח פעמים רבים קודם וגם בנושא הזה.

"אין ספק כי בויכוח בין מועמד חילוני לנציג חרדי, ויינשטיין יפעל לטובת החילוני. אין ספק שאם זה היה הפוך הוא לא היה נוקט עמדה. מבחינה חוקית ומשפטית אין כל ביסוס לדבריו של ויינשטיין המסתמך על ספקולציה שעולה במוחו כדי להצדיק את פנייתו לבית המשפט ומתעלם מהשלכת הרוחב שתהיה להחלטתו זאת על כל מערכת הבחירות והדמוקרטיה בישראל.

"אני מקווה שבית המשפט ידחה את פנייתו מהטעמים הפשוטים שאין כל ביסוס להגיגיו. במקום לעסוק בהבלים ראוי שיתפנה היועץ המשפטי לממשלה לענות לפניות הרבות שלנו על אפליית חרדים שהוא אפילו לא מוצא מקום להגיב עליהם פעם אחר פעם".

ח"כ ליצמן (יהדות התורה) אמר כי "החלטת היועה"מ לממשלה בעד בחירות חוזרות בבית שמש תמוהה ביותר ומעוררת חשד לנקיטת צד פוליטי, בשל לחץ תקשורתי, בידי מי שאמור להיות ניטרלי ומקצועי, יש לכבד החלטת הרוב בעיר שהיא חוקית ודמוקרטית".

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי אמר כי "החלטת וינשטיין נגועה בפופוליזם זול ורצון לרצות את ההמון הקולני ומגלה שוב כי הדמוקרטיה היא יסוד גמיש, שנועד לשרת רק את השבט הנכון, חבל שהיועץ מושפע מרעשי הרקע שעולים מגורמים אינטרסנטיים".
בית שמש בית משפט יהודה וינשטיין זיופים ערר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד