י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אשטון עם יהודי אירופה: "חנוכה החג האהוב עליי"

מהגרעין לחנוכה • שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, אירחה מסיבת חנוכה בבריסל • גילתה: "זו החגיגה האהובה עליי"

בנר החנוכה. צילום: EJCC
בנר החנוכה. צילום: EJCC



מדיוני הגרעין למסיבת חנוכה: שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, ארחה היום בבריסל את מסיבת החנוכה השנתית של המרכז הקהילתי היהודי האירופי. בנאומה גילתה אשטון כי "זוהי החגיגה האהובה עליי".

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, ארחה היום (רביעי) בבנייני הנציבות האירופית בבריסל את מסיבת החנוכה השנתית של המרכז הקהילתי היהודי האירופי (EJCC).

אשטון, אשר עסקה בשבועות האחרונים בגיבוש הסכם הגרעין מול איראן ובימים האחרונים אף בסאגת הסכם 'הורייזון 2020' לשת"פ מדעי בין ישראל ובין האיחוד האירופי, כובדה בהדלקת השמש. בנאומה אמרה כי מסיבות חנוכה הן "החגיגות האהובות" עליה.

"חנוכה זהו הזמן להיזכר במשפחה, במסורת ובתקווה. הדלקת הנרות מהווה חלק חשוב מאוד בהארת העולם כולו באורה של התקווה. בזמן שמיליוני יהודים ברחבי העולם מציינים היום את תחילתו של חג החנוכה, אנו מתייצבים לצידם באמונה בחופש לכל העמים, להיות הם עצמם, ולחיות על פי אמונתם" אמרה אשטון בנאומה בפני כמאתיים המוזמנים לאירוע, והוסיפה כי "זוהי אחת החגיגות האהובות עליי. בין הזיכרונות הטובים ביותר שלי הם ילדיי המבקרים חברים שנהגו להזמין אותנו להשתתף בהדלקת נרות חנוכה".

בהתייחסה למצב במזרח התיכון אמרה אשטון כי "אנו דוגלים בשלום וביטחון, מתוך ידיעה ששניהם הולכים יחד. לשם שלום יש צורך בביטון, ולשם ביטחון יש צורך לשלום". אשטון הזכירה בדבריה שיחות שניהלה אתמול עם שרת המשפטים ציפי לבני בהן דנו השתיים בהסכם 'הורייזון 2020' בין האיחוד האירופי ובין ישראל.

בהדלקה, השתתפו, בין היתר, יהודים שעובדים במוסדותיו השונים של האיחוד האירופי, נציגי שגרירות ישראל לאיחוד האירופי, הנסיכה הבלגית, אלמנת אחיו של המלך, ועשרות שגרירי מדינות לאיחוד האירופי. את האירוע הנחתה גב' נחמה טאוויל. הרב אבי טאוויל, העומד בראש ה-EJCC, הודה לאשטון על אירוחה של ההדלקה ועל דבריה החמים. הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופי (EJA), אליו משתייך ה-EJCC, ציין כי "בחג החנוכה אנו חוגגים את ניצחון האור על החושך. תפקידו של האיחוד האירופי הינו להוביל את אירופה לעידן של סובלנות ואחווה הדדית בין העמים". זוהי השנה העשירית בה נערכת ההדלקה ע"י 'המרכז הקהילתי היהודי האירופי' באיחוד האירופי בבריסל.
שר החוץ האירופי אשטון איחוד האירופי שגרירות ישראל יהדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד