י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שר החינוך מציג: מהפכה במימון 'הקרן לידידות'

שר החינוך הרב שי פירון מציג תוכנית משותפת עם 'הקרן לידידות', לקיצור החופש הגדול בבתי הספר • ימשיכו לפעול מספר שבועות נוספים באמצעות פרחי הוראה ומדריכים • בין המממנים המרכזיים של הפרוייקט: 'הקרן לידידות' שנאסרה על ידי רבני הציונות הדתית ורבנים חרדים • האם גופי החינוך הדתי והחרדי יחרימו את הפרוייקט?

הרב שי פירון. צילום: פלאש90
הרב שי פירון. צילום: פלאש90



הבוקר, במסיבת עיתונאים מתוקשרת, הציג שר החינוך הרב שי פירון תוכנית חדשה שתקצר, למעשה, את החופש הגדול מבלי להוסיף ימי לימודים לשנת הלימודים, שותפה מרכזית לפרויקט היא קרן לידידות, שנאסרה על ידי רבנים.

מסיבת העיתונאים נערכה בהשתתפות שר האוצר יאיר לפיד ושר הרווחה מאיר כהן.

במסגרת התכנית החדשה, יפתחו בתי הספר את שעריהם גם בשלושת השבועות הראשונים של חודש יולי, חמישה ימים בשבוע, בין השעות 08:00 – 13:00. את המסגרות החינוכיות יפעילו פרחי הוראה ומדריכים מקצועיים, ובהסתדרות המורים מציינים כי מורים אשר יבקשו לקחת חלק, יוכלו לעשות כן, תמורת משכורת נוספת.

השר פירון הציג את התוכנית ואמר כי "מדובר ב-200 אלף תלמידים בכיתות א'-ב'. זה לא פיילוט, זו מהפכה. אנחנו רוצים שהם יצרכו תרבות נכונה ופוחדים משיבוש ערכי".

הוא הודה כי צפויים קשיים רבים עד להוצאה לפועל של התוכנית, אך הוסיף ואמר כי ברור לו כי "אנחנו עושים את הדבר הנכון ביותר", ולכן, לא ירפה.

התוכנית כוללת הפעלה של בתי הספר ומוסדות החינוך עד ל-21 ביולי בכל שנה, שלושה שבועות בסך הכול, בכל שבוע למשך חמישה ימים.

הלימודים, שיערכו במתכונת הדומה יותר לקיטנה, יבוצעו במסגרות של 28 תלמידים, ולהם מדריכים מקצועיים. תכני הלימודים יכללו נושאי פנאי, תרבות והעשרה - ברוח החופש הגדול.

תחילתה של התוכנת כבר בשנה הקרובה, כאשר, כאמור, בשלב הראשון יכלול הפיילוט את תלמידי כיתות א' ב' בלבד, בכל רחבי הארץ, וכן 30 אלף תלמידים מכיתות ג'-ה' מאזורי הפריפריה.

בשנה הבאה יצטרפו לתוכנית תלמידים גם מכיתות ג' ו-ד'. בעוד כשנתיים, גם ילדי הגן ותלמידי כיתות ה' יצטרפו.

התשלום יוטל, בחלקו, על ההורים, כל הורה על פי מדד ההכנסה האישי שלו, כאשר את השאר מממנת המדינה.,

,

שר האוצר, יאיר לפיד אמר כי "גם מעמד הביניים הישראלי וגם הורים משכבות חלשות מוציאים בכל שנה, בחודשי הקיץ, אלפי שקלים על קייטנות ועל סידורים אחרים לילדים. תפקידה של הממשלה – תפקידנו - הוא לסייע להם. אנו מביאים היום בשורה של ממש להורים בישראל, אשר תהווה הקלה כלכלית משמעותית להוצאות ההורים במהלך חופשת הקיץ בעבור כל ילד".

שר הרווחה, מאיר כהן אמר כי "שיתוף פעולה בין חינוך ורווחה ובגיבוי האוצר, הוא מנוע ליצירת שינויים חברתיים משמעותיים ביותר, כפי שמביא מיזם זה. כשאמרתי כי שרי יש עתיד נטלו על עצמם תיקים חברתיים וחשובים, בדיוק לזה התכוונתי. מאות אלפי ילדים למשפחות מוחלשות, ייהנו ממסגרת חינוכיות ברמה גבוהה. שילוב מנצח וטוב בין חינוך, רווחה ואוצר לצמצום הפערים בחברה הישראלית".

ח"כ אלי ישי הגיב על הודעת שר החינוך ובירך "על כל צעד שיהיה לעזר למשפחות מועטות יכולת.
יחד עם זה קרא ישי "להחיל את התכנית על כלל ילדי ישראל לרבות תלמידי 'המוכר שאינו רשמי', באופן כזה שלא תהיה בו "אפלייה".

עם זאת, לא ברור האם התוכנית תכלול גם את בתי הספר החרדים, שכן סביר להניח שתתעורר בעיה באשר אליהם שכן הקרן לידידות שותפה במימון המיזם.

בעבר נקלעה הקרן לסערה על רקע ידיעות כי היא ממומנת על ידי גופים נוצריים. רבני הציונות הדתית ורבנים חרדים היו שותפים בהטלת איסור על שימוש בכספי הקרן, ביניהם: הגר"א שפירא, הגרי"ש אלישיב, הגר"ע יוסף, הגר"נ קרליץ, הגר"ד ליאור ועוד.

במהלך מסיבת העיתונאים דיברה גם סגנית נשיא הקרן לידידות, יעל אקשטיין ואמרה כי "אנו גאים להיות שותפים של משרד החינוך בתכנית מהפכנית זו אשר תעניק מסגרת חינוכית ומוגנת בחודשי הקיץ לעשרות אלפי ילדים ומרווח נשימה להורים לעבוד ולפרנס את משפחתם בכבוד".,
שר החינוך חופש גדול בית ספר שי פירון משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד