ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

אובמה לנתניהו: "די לביקורת הצעקנית"

כי אובמה דרש מנתניהו ליטול הפסקה "מהביקורת הצעקנית" • ביקש לשגר לוושינגטון צוות שיגבש אסטרטגיה משותפת

היו ימים: ביבי ואובמה. צילום: פלאש90
היו ימים: ביבי ואובמה. צילום: פלאש90



לאחר ימים ארוכים בהם תוקף ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את נשיא ארה"ב ברק אובמה על כניעתו להסכם עם האיראנים, מדווח הבוקר (ה') ה'וושינגטון פוסט' כי אובמה דרש מנתניהו ליטול הפסקה "מהביקורת הצעקנית".

על פי הדיווח ביקש אובמה מנתניהו לשלוח לוושינגטון צוות שיחקור יחד עם גורמים אמריקאים אסטרטגיה משותפת: "אולי ארה"ב וישראל צריכות ערוץ חשאי, מחוץ לקמפיין הלחצים של תומכי ישראל".

נזכיר כי כבר ביום שני, בפתח ישיבת סיעת הליכוד, הודיע נתניהו כי צוות ישראלי בראשות היועץ לביטחון לאומי, יוסי כהן, ייצא בקרוב לוושינגטון כדי לדון על הסדר הקבע עם איראן.

כזכור, תקף נתניהו את ההסכם מול איראן בחריפות. "מה שהוסכם בז'נבה איננו הסכם היסטורי אלא טעות היסטורית", אמר נתניהו, והוסיף כי "היום העולם הפך למקום הרבה יותר מסוכן משום שהמשטר המסוכן ביותר בעולם עשה צעד משמעותי להשגת הנשק המסוכן ביותר בעולם".

מיד לאחר חתימת ההסכם, בז'נבה, דיווח אובמה על כך בשיחת טלפון לנתניהו. אובמה אמר כי ששת חודשי ההקפאה שסוכמו עם איראן על מנת להשיג פתרון יציב, מקיף ושוחר שלום, שיפתור את החשש בקרב הקהילה הבינלאומית ביחס לתוכנית הגרעין האיראנית.

"בהמשך למחויבותנו להתייעץ עם הידידה הישראלית שלנו", נמסר אז מהבית הלבן, "הנשיא אובמה אמר לנתניהו כי הוא רוצה שארה"ב וישראל יחלו בהתייעצות מיידית בנוגע למאמץ שלנו במשא ומתן להשגת הסכם מקיף. עוד נמסר כי "ארה"ב תישאר נאמנה למחויבותה לישראל – סיבה טובה כשלעצמה להיות ספקניים בנוגע לכוונותיה של איראן".
ברק אובמה בנימין נתניהו ארה''ב ישראל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד