י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בטאלנא מרוגשים: בן נולד בזכות האדמו"ר זצ"ל

מופת של האדמו"ר מטאלנא זצ"ל נחשף ביום היארצייט: עצה שנתן בחייו - סייעה לאחרונה לזוג הורים להיפקד בבן • ומה הקשר לחנוכה?

האדמו"ר אמש בהדלקה. צילום: בחדרי חרדים
האדמו"ר אמש בהדלקה. צילום: בחדרי חרדים



אמש (ד), במהלך יום ההילולא ה-15 של האדמו"ר רבי יוחנן מטאלנא זצ"ל נחשף סיפור מופת:

אחד מהאורחים שהשתתפו אמש בטיש היה אב טרי שחבק לא מזמן בן זכר. בשנה שעברה, בעליה לציון, ביקש האברך מהאדמו"ר מטאלנא הבטחה לזרע של קיימא. האדמו"ר נענה כי אין בכוחו להבטיח, אך חזר ואמר בשמו של סבו האדמו"ר זצוק"ל כי הפסוק אומר "במה יזכה נער – את ארחו", והכוונה איך ניתן לזכות בנער, בילדים? ע"י 'ארחו' - אור ח'.


"אם תקפיד להדר בהדלקת נרות שמונת ימי החנוכה", אמר לו האדמו"ר, "ע"י פרסומי ניסא, לתת הזדמנות לעוד יהודים להדליק נרות - בוודאי שתיוושע כמו שאמר הסבא הרבי זצ"ל".

מיהר האברך כעצת רבו וארגן נרות חנוכה לאנשים שאין להם ולאלו הרחוקים מתורה ומצוות כמו גם לזקנים וחולים, והעלה אור בבתים רבים משך כל שמונת ימי החנוכה, כשלפני חודש ימים עלה האור אף בביתו, בלידת בנו בכורו למזל טוב.

אתמול, כאמור, השתתף בטיש וסיפורו הפלאי סופר בין החסידים כאות ומופת לקדושתו של האדמו"ר זצוק"ל בבחינת "גדולים צדיקים במיתתן יותר מבחיייהם".,

אירועי ההילולא: עלייה לקבר והדלקה,

במהלך יום ההילולא עלו החסידים, בראשות האדמו"ר, לקברו של בעל ההילולא במרומי הר הזיתים להעתיר ולהתפלל לישועת הכלל והפרט. בערב נערך מעמד ההדלקה ברוב עם בבית המדרש, כשלאחר מכן ערך האדמו"ר מטאלנא טיש במהלכו העלה את זכר זקנו זצ"ל.

האדמו"ר רבי יוחנן מטאלנא זצ"ל עלה ארצה מקנדה, ביסס את חצרו בשכונת בית וגן בירושלים והפך לכתובת ואבן שואבת עבור יהודי המקום ועבור חסידי בית טאלנא וטשערנוביל, שהוא היה ממשיכם בקודש, עד ליום הסתלקותו ביום א' של חנוכה תשנ"ט.

בשנותיו האחרונות לחייו ביקר האדמו"ר מטאלנא זצ"ל לא אחת בעיר אשדוד ואף הביע את רצונו, כי "היה מן הראוי לייסד כאן באשדוד טולנא'ר בית מדרש". לאחר הסתלקותו, לפני 15 שנים, קבע נכדו חביבו, האדמו"ר מטאלנא, את משכנו ובית מדרשו בעיר הנושא את שם הסב 'תפארת יוחנן'.

יצוין, כי במוסדות טאלנא נערכים בתגבורת לקראת שבת ההתאחדות בפרשת 'שמות', שבת שהפכה למסורת עבור ידידי ותומכי בית טאלנא. ההתאחדות תעמוד השנה בסימן "לאורו נלך" ויועלה זכרו של האדמו"ר זצ"ל ומורשתו הטהורה.

,











,
טאלנא חסידים בן אב אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד