י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

האם התכנית החינוכית החדשה מפלה חרדים?

גפני תוקף את קיצור החופשה, כיון שלא תחול על החרדים • במשרד החינוך מגיבים: "מחזיק את החינוך החרדי כבן ערובה"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



ח"כ משה גפני תוקף את תכנית קיצור החופשה במוסדות החינוך: "לפיד ופירון עשו היום לראשונה אבחנה ברורה וקבעו כי בעיניהם ילד חרדי בן שש הוא סוג ג'".

עוד אמר גפני "שוחחתי עם יו"ר מפעל הפיס ואמרתי שאסור להם ליטול חלק בפרויקט שמפלה ילדים חרדים. זהו פשע מבחינה מוסרית. נעשה כל מאמץ שעד שתתקבלנה החלטות פורמאליות, הילדים החרדים לא יופלו לרעה".

הודעתו של גפני באה על רקע פרסום (ה) התכנית החדשה מבית משרד החינוך, לפיה החופשה מהלימודים במוסדות החינוך תקוצר, והתלמידים ישתתפו בתכנית העשרה, בתשלום מסובסד.

עד כה, לא נאמר ברור אם התכנית החדשה תחול גם על מוסדות המוגדרים כ"מוכר שאינו רשמי", בהם נכללת כל מערכת החינוך החרדי.

ח"כ אלי ישי קרא "להחיל את התכנית על כלל ילדי ישראל לרבות תלמידי 'המוכר שאינו רשמי', באופן כזה שלא תהיה בו "אפלייה".

גורמים במשרד החינוך מסרו כי "גפני וחבריו מחזיקים את מערכת החינוך החרדית כבת ערובה ומונעים מבתי ספר חרדיים הצטרפות לחינוך הציבורי. הסיבה לכך היא הפחד שלהם מאיבוד השליטה הפוליטית על מערכת החינוך החרדית, אחד ממעוזיהם האחרונים".

"לצערנו, זוהי הסיבה לכך שבתי ספר חרדיים רבים - כמו בתי ספר דמוקרטיים, אנטרופוסופיים ואחרים שאינם ציבוריים - לא יוכלו להנות מתכנית 'בתי הספר של החופש הגדול'. כפי שהובהר בעבר, אינספור פעמים, משרד החינוך מאפשר כיום לכל בית ספר חרדי להיות חלק ממערכת החינוך הציבורית ללא כל התערבות בנושאים דתיים ורוחניים, ובדרך זו לקבל גם את אותן הזכויות מהן נהנים כל בתי הספר הציבוריים בישראל".

עוד בנושא:
שר החינוך מציג: מהפכה במימון 'הקרן לידידות'

סוגיה נוספת שעשויה למנוע את השתתפות התלמידים החרדים בתכנית היא מימונה של התכנית בידי 'הקרן לידידות', שנאסרה על רבנים רבים, כיוון שמאחוריה עומדים גופים נוצריים.

בין הפוסקים לאיסור נמנו רבנים חרדים וכן רבנים מהציונות הדתית. בין השמות הבולטים: הגר"א שפירא, הגרי"ש אלישיב, הגר"ע יוסף, הגר"נ קרליץ, הגר"ד ליאור ועוד.
משה גפני לפיד פירון אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד