י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024

פינדרוס דורש: להפסיק חילול שבת במתחם התחנה

הדרישה התעוררה עקב מכתבו של תושב המקום, המגולל מסכת של חילולי שבת פומביים, בניגוד לחוק ותוך פגיעה בתושבים

פינדרוס. צילום: קובי הר צבי
פינדרוס. צילום: קובי הר צבי

ימים אחדים לאחר שנחתם הסכם קואליציוני בין 'יהדות התורה' לבין ראש העיר, ניר ברקת, מתברר כי העניינים בין הצדדים עדיין 'חורקים', בלשון המעטה.

לפני מספר שבועות שוגר מכתבו של תושב אזור תחנת הרכבת אל חבר 'דגל התורה' אליעזר ראוכברגר ובו מחאה קשה על חילולי השבת במקום.

ראוכברגר העביר את המכתב לחברים, יצחק פינדרוס וישראל קלרמן, ופינדרוס אף החליט ללכת על יוזמה מעניינת: בכל שבת, מאז, הלך למתחם, מלווה בתושבים נוספים, לשם הפגנת מחאה שקטה ודוממת.

לפני שבוע לא שבת בירושלים, ולדבריו "רק חלה התדרדרות במצב במקום". לקראת השבת הקרובה הוא שב וקרא לחברים להצטרף אליו להתארגנות לקיום מחאה במקום.

וכך לשון מכתבו של תושב האזור מרדכי פדר: "חילול השבת במתחם הרכבת עבר כל גבול; יש צורך דחוף להפסיק אותו לחלוטין, כי עבירה גוררת עבירה, והנפשות הפועלות שם עושות ככל העולה על רוחן תוך רמיסת רגשות הציבור והסטטוס קוו!

"עכשיו הגענו למצב שמסעדת אדום עושה 'על האש' באמצע הרחבה המרכזית של המתחם ביום השבת, ומוכרת שם המבורגרים ונקניקיות ובירה ומשקאות לציבור באי המתחם ללא בושה!

"להלן דווח קצר על מה שהתרחש השבת פרשת וישב במתחם הרכבת:

ליל שבת שעה 17:30

לבד מהמסעדות אדום וקפה לנדוור, גם החנות 'גאיה' לממכר משחקים למבוגרים פתוחה. כמו כן, מוסיקה בוקעת מהרמקולים של המתחם עצמו, המותקנים על עמודים גבוהים במקום.

יום שבת 8:10

יש מוסיקה הבוקעת מהרמקולים של המתחם עצמו, המותקנים על עמודים גבוהים במקום. את המוסיקה אפשר לשמוע, והיא מפריעה להולכי רגל ההולכים על דרך בית לחם הסמוך בין רחו כרמיה לצומת דרך בית לחם – עמק רפאים!

יום שבת 12:40

1) המסעדות והחנויות לעיל פתוחות, ביתן הקולנוע “סינמה D7” פועל, ובבוטקה הקטנה מוכרים בחוץ מיצים, בירות, ואלכוהול.

2) יש רוכל שהקים דוכן של פיצוחים ותירס חם המחוממים באמצע הרחבה האמצעית על עגלות של המתחם, ומשתמש בחשמל המתחם.

3) יש רביעיית נגני ג’אז – גיטרה חשמלית מוגברת, באס, תופים, ופסנתר חשמלי מוגבר – המנגן באוהל ברחבה האמצעית, כפי שפורסם על ידי מפעילי המתחם. את המוסיקה אפשר לשמוע למרחק, עד לכניסה לחניון גן הפעמון מעבר לדרך בית לחם!

4) מהכניסה לחניון גן הפעמון מעבר לדרך בית לחם אפשר להריח ריח של מנגל מהמתחם! מסתבר שמסעדת אדום שוב הקימה גריל בחוץ על הרחבה האמצעית, מחוץ לפלסטיק של 'סגירת החורף' במקום, ועמד שם איש שהכין בשר 'על האש' בחוץ בריש גלי! זאת כדי למכור אוכל (נקניקיות והמבורגרים) ושתייה (בירה) בחוץ, מדוכן ארעי.

"יש להבהיר שהפעילות הנ”ל בשבתות נעשית בניגוד מוחלט לחוקי העזר העירוניים, ומהווה לא רק עבירה על החוק אלא גם פגיעה חמורה ברגשות של האוכלוסיות היהודיות, המסורתיות והדתיות תושבי ירושלים, וכן הפרה בוטה של הסטטוס קוו בעיר ירושלים.

"כמו כן ברצוני להבהיר שנתקבלו תלונות רבות בנוגע לפעילות המסחרית, המוסיקה, וההכנה והמכירה של אוכל מחוץ לבניינים סגורים במתחם הרכבת בשבת מאנשים דתיים וחילונים כאחד. פה אחד נאמר כי מדובר בפגיעה חמורה באווירה של האזור כולו, אזור שבו הקשר בין דתיים לחילונים היה טוב במיוחד, אזור שבו היחסים בין שתי האוכלוסיות התבססו על כבוד הדדי ושמירה קפדנית על הרגשות של כל אחד. התושבים מרגישים שהאיזון הדק נשבר בגסות רוח על ידי הפעילות במתחם".

פינדרוס מדגיש כי לאור ההסכם הקואליציוני שנחתם עם 'יהדות התורה' אין שום מצב לאפשר את המשך חילולי השבת בעיר.

מעיריית ירושלים לא התקבלה תגובה עד לשעת פרסום הידיעה.
שבת ירושלים מחאה חילול מתחם הרכבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד