י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

איש מג"ב הרג שב"ח; 50 טרוריסטים נהרגו בניגריה

אירועי שבת: קבוצת רוכבי סוסים נפצעה בבית אורן • חבר מפלגה מקומית בז'נבה קרא להשמדת ישראל • מהומות במצרים

צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל
צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל



• בצהרי שבת, סמוך לשעה 12:20, נמסר למד"א כרמל על קבוצה של רוכבי סוסים שנפלו מהם תוך כדי רכיבה בבית אורן, ככל הנראה בעקבות דבר מה שהבהיל את הסוסים. 4 אמבולנסים של מד"א טיפלו בתשעה נפגעים במצב קל שסבלו מחבלות בגופם, מתוכם 7 בוגרים בגילאי 20-40 ו-2 ילדים בגילאי 10-12. הנפגעים פונו לקבלת טיפול בבתי החולים השונים בחיפה.

• גופת צעיר בשנות ה-20 לחייו נמצאה ירויה ליד בית העלמין ירקון בפתח תקווה. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה. מחקירת המשטרה עולה כי במהלך פעילות של מג"ב בחיפושים אחרי שוהים בלתי חוקיים, אחד המתנדבים ירה באחד מהשב"חים והרג אותו. ממג"ב נמסר כי הירי בוצע לאחר שהשב"ח תקף את הכוח.

• למרכז הרפואי לגליל המערבי נהריה, הובא על ידי מד"א גבר בן 34 מהכפר שעב לאחר שנדקר בבטנו. מצבו הוגדר קשה והוא הועבר לחדר הניתוח.

• בשכונה המזרחית בנצרת נורו 2 צעירים תושבי העיר בעת שרכבו על קטנוע. אחד מהם בן 19, עבד אל ראזק איברהים, נפגע בפלג גופו העליון, ופונה באורח אנוש. מותו נקבע בביה"ח האיטלקי בעיר. השני בן 24 נורה בפלג גופו התחתון, ופונה במצב בינוני לביה"ח האיטלקי. כוחות משטרה בפיקוד מפקד תחנת נצרת, נצ"מ יוסי חמו, סגרו את הזירה ופתחו בחקירה ובסריקות. החקירה תוטל על היחידה המרכזית של המחוז הצפוני. טרם ידוע רקע. כמו כן לא ידוע אם החשוד/ים הגיעו רכובים או רגלית. משטרת נצרת ותחנות נוספות פתחו בסריקות. מחקירה ראשונית עולה כי הירי בוצע ככל הנראה במהלך קטטה או לאחריה. נעצרו 4 חשודים בשנות ה-20 תושבי נצרת, וצפויים מעצרים נוספים, שהובאו הערב לדיון בהארכת מעצרם בבימ"ש נצרת.

• בפעילות של יחידת אורגן נצרת ויחידת 101 של מג"ב נעצרו הלילה 12 חשודים המעורבים באירועי אלימות, ובמקרי השלכת רימונים בטוראען שאירעו בשבועות האחרונים. החשודים יובאו הערב לדיון בהארכת מעצרם בבימ"ש נצרת.

• במהלך קטטה שאירעה בין מספר מעורבים ששהו בגילופין, נדקר תושב כרמיאל בן 20 ופונה באורח בינוני לביה"ח. נעצרו 2 חשודים בשנות ה-40 מכרמיאל ומעכו. הרקע בריונות. משטרת כרמיאל פתחה בחקירה. החשודים הובאו הערב לדיון בהארכת מעצרם.

• בבוקר שבת מעט לאחר השעה 10:00 פרצה קטטה ברחוב פלוטיצקי בראשל"צ, צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לביה"ח תל השומר 2 נפגעים בני 25 ו-30 במצב קשה עם חבלות ראש כשהם מורדמים ומונשמים.

• בשעה 11:25 נמסר למד"א מרחב דן על פיצוץ של ככל הנראה בלון גז ברחוב רזיאל בת"א. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ומפנים לביה"ח תל השומר גבר כבן 35 במצב קשה, עם כוויות בכל חלקי גופו, כשהוא מורדם ומונשם.

• בצהרי שבת נמסר למד"א מרחב גלבוע על טרקטורון שהתהפך סמוך לצומת המוביל. צוותי מד"א פינו במסוק מד"א לביה"ח רמב"ם גבר כבן 30 במצב קשה עם חבלת ראש כשהוא מורדם ומונשם.

• בעיר כרמיאל הגיעו עשרות צעירים בכלי רכב שעברו שיפורים במטרה לקיים מרוץ רחוב. כח משטרה הכולל ניידות תחנה ומתנ"ע בפיקוד מפקד תחנת כרמיאל, נצ"מ שאול צמח, מנע את קיום המרוץ. 2 צעירים עוכבו לאחר שלא נשמעו להוראות השוטרים במקום.

• בשעה 16.06 נמסר למד"א מרחב אשר על דקירה בכפר סמוך לאחיהוד. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח נהריה גבר כבן 30 במצב קשה, כשהוא דקור בפלג גופו העליון. משטרת משגב פתחה בחקירה ובסריקות אחר החשודים.

• לתחנת דלק בכניסה לאיכסל הגיעו 2 חשודים ובאיומי אקדח גנבו מהמתדלק 7,000 ש"ח, משטרת עפולה פתחה בחקירה, המתדלק לא נפגע ונחקר בתחנה.

• לתחנת מד"א עכו הגיע גבר בן 37 תושב מכר כשהוא דקור במספר מקומות בחלקי גופו לאחר שככל הנראה נדקר באזור עכו העתיקה. הדקור פונה לביה"ח בנהריה במצב בינוני ואינו משתף פעולה עם המשטרה. נסיבות האירוע נחקרות בתחנת עכו.

• חברת הדירוג Fitch אישררה את דירוג מדינת ישראל ברמה "A" והעלתה את תחזית הדירוג ל"חיובית". שר האוצר, יאיר לפיד: "נמשיך ביישום מדיניות אחראית ומאוזנת ששמה במרכז את מעמד הביניים העובד ומחוללת צמיחה במשק".

"ישראל בדרך להפוך לאפר"

• חבר מפלגה מקומית בז'נבה הודח לאחר שקרא להשמדת ישראל. בעקבות חתימת ההסכם בין איראן למעצמות כתב דניס מנוד בעמוד הפייסבוק שלו: "המטרה העיקרית כעת היא שישראל נמצאת בדרך להפוך לאפר". אמירתו הביאה לזעם ציבורי רב וארגון הזכויות היהודי-שווייצרי קרא למפלגה לנקוט עמדה נחושה נגד דבריו.

• פעילי אופוזיציה בסוריה דיווחו כי לפחות שישה בני אדם נהרגו לאחר שפצצת מרגמה נפלה בשוק בצפון המדינה ליד חלב. על פי הדיווח, מניין ההרוגים צפוי לעלות, משום שהשוק היה הומה אדם באותו זמן.

• צפון קוריאה חידשה את פעילות הבנייה באתר לשיגור טילים בטונגיי שבצפון מזרח המדינה. כך על פי צילומי לוויין של המכון האמריקני ג'ון הופקינס. עם זאת, מציינים במכון, כי אין סימנים לכך שצפון קוריאה מתכוונת לשגר את הטילים בזמן הקרוב. מוקדם יותר השבוע אמר ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, יוקיה אמאנו, כי צפון קוריאה פועלת להפעיל מחדש כור גרעיני.

• צבא ניגריה מסר כי יותר מ-50 קיצונים איסלאמיסטיים נהרגו בהפצצה אווירית על אחד מבסיסיהם המרכזיים בצפון-מזרח המדינה. ההפצצה כוונה למקומות המחבוא של אנשי ארגון הטרור "בוקו חראם" ליד גבעות גוואזה, הסמוכות לגבול עם קמרון.

• סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה פרסמה סרטון וידאו שבו נראה מריל ניומן, אזרח אמריקני בן 85 שנעצר במדינה בחודש שעבר, מודה בפשעים נגד צפון קוריאה והעם הקוריאני. "אני מתנצל על כל הפשעים שביצעתי נגד צפון קוריאה", אמר נוימן בסרטון. על פי הודעת השלטון בפיונגיאנג, ניומן הודה ברצח אזרחים במהלך מלחמת קוריאה בשנות ה-50.

• גורמי ביטחון ורפואה בלבנון דיווחו כי שני בני אדם נהרגו בעימותים בעיר טריפולי בין מחנות התומכים במלחמת האזרחים בסוריה לבין מתנגדיה. על פי הדיווחים, ההרוגים הם נער וגבר בשנות ה-30 לחייו, המתגוררים במחוז סוני המזוהה עם כוחות המורדים הנלחמים נגד אסד. בנוסף, 18 בני אדם, בהם שני חיילים, נפצעו בעימותים.

• איראן מסרה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי רעידת האדמה שפקדה אתמול את בושהר לא גרמה נזק לכור הגרעיני בעיר ושהוא ממשיך לעבוד כשורה. כך מסרה הסוכנות. כלי תקשורת באיראן דיווחו כי לפחות 7 בני אדם נהרגו ברעש האדמה.

• חברת התעופה של מוזמביק דיווחה ביום שישי כי מטוס ועליו 28 נוסעים ו-6 אנשי צוות לא נחת כמתוכנן באנגולה ושהרשויות במדינה מנסות לגלות מה מיקומו. חברת התעופה מסרה כי טיסה TM470 שהמריאה ממפוטו הייתה אמורה לנחות בלואנדה. היום (שבת) סגן מפקד משטרת נמיביה מסר כי המטוס אותר בצפון מזרח המדינה. לדבריו, 34 בני אדם, בהם שישה אנשי צוות, נספו בהתרסקות המטוס. הוא הוסיף כי המטוס נשרף לחלוטין.

• כלי תקשורת במצרים דיווחו כי כוחות ביטחון ירו גז מדמיע והשתמשו באלות נגד מפגינים שיידו אבנים במרכז קהיר. המפגינים מחו נגד מעצרם של 24 פעילים ונגד החוק שאוסר קיום הפגנות ללא תיאום עם הרשויות במדינה.

• כוחות הביטחון המצריים עצרו 183 מפגינים איסלאמיסטיים שהפרו את החוק החדש למניעת הפגנות ללא אישור. הפגנות אירעו במהלך יום שישי בקהיר, באלכסנדריה, בסואץ, בקנה ובמהאלה וכוחות הביטחון פיזרו אותן באמצעות גז מדמיע. 8 בני אדם נפצעו.

• אחמד מאהר, אחד ממובילי המהפכה במצרים בשנת 2011 שהובילה להדחת הנשיא חוסני מובארק, הסגיר עצמו לידי הרשויות בעקבות צו מעצר שהוצא נגדו. מאהר, יחד עם 100 מתומכיו, עשו דרכם למעצר תוך שהם קוראים קריאות נגד שלטון הצבא. ביום חמישי נעצר עלא עבד אל-פתאח, בלוגר מצרי שגם נחשב לאחד ממובילי מהפכת האביב הערבי במצרים.

• סין תשגר ביום שני הקרוב גשושית ראשונה מתוצרת אל הירח, שם תנחית רכב מחקר שכינויו "שפן אבן הירקן". כך דיווח הטלוויזיה הממלכתית בסין. השיגור הוא אבן דרך עבור תוכנית החלל של סין.

• בית המשפט הפדרלי העליון בניגריה זיכה ביום שישי מאשמת תכנון פעולות טרור שלושה אזרחים לבנונים שנחשדו בהשתייכות לחיזבאללה. אחד מהם הורשע בהברחת אמצעי לחימה. השופט נימק את ההחלטתו בכך שחיזבאללה לא מוגדר בניגריה כארגון טרור בינלאומי ולכן השתייכות אליו אינה נחשבת פשע. הוא הוסיף כי לא נמצאו הוכחות לכך שהשלושה תכננו מתקפה.

• נשיא איראן חסן רוחאני אמר בראיון לעיתון האמריקני "פייננשל טיימס" כי לא ירשה פירוק כל מתקני הגרעין בארצו. רוחאני נשאל בראיון אם הציב לממשלתו קו אדום בעניין זה והשיב: "בהחלט כן". רוחאני הוסיף כי "הבעיות בין איראן לארה"ב מסובכות מאוד ולא ניתן לפתור אותן בזמן קצר. אך למרות הסיבוכים, ישנה פתיחות מסוימת ביחסים שעשויה להתרחב".

• יותר מ-20 חברות הביעו עניין בתפעול התוכנית להשמדת מאגר הנשק הכימי הסורי. כך אמרו מקורות מהארגון למניעת הפצת נשק כימי, הפועלים בסוריה. הארגון פנה בשבוע שעבר לחברות כדי שיסייעו בפירוק כ-800 טונות של חומרים כימיים מוצקים ו-7.7 מיליון ליטרים של נוזלים כימיים, והיום היה היום האחרון להציג מועמדות.

• הארגון לאי הפצת נשק כימי הודיע כי ארה"ב הציעה להשמיד בים את מצבורי הנשק הכימי של נשיא סוריה בשאר אסד. על פי ההודעה, ארה"ב תבצע את המהלך על גבי סיפוק ספינה אמריקנית באמצעות תהליך הידורליזה, תהליך פירוק כימי. בנוסף, צוין כי התהליך יבוצע בים התיכון ויסתיים עד 31 בדצמבר בסיוע המשטר הסורי. בהודעה נאמר עוד כי 35 חברות הציעו את שירותיהן לטובת פירוק 800 טונות של חומרים כימיים נוספים.

• נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר כי לבתו בת ה-12, סשה, יהיה חלק מכריע בהחלטה לגבי מגורי משפחתו לאחר שיסיים את כהונתו השנייה. בראיון שהעניק לרשת ABC אמר אובמה כי "מה שהיא תאמר יהיה משמעותי מאוד". כשאובמה יסיים את כהונתו ב-2017 בתו הבכורה, מאליה, תהיה אז כבר בגיל הלימודים בקולג', אך סשה תהיה בתיכון, ואובמה אמר כי הוא ואשתו מישל לא רוצים לנתק אותה מחבריה.

• מחלקת המדינה האמריקנית האריכה בשישה חודשים את החרגת סין, הודו, דרום קוריאה ומדינות נוספות מהסנקציות המוטלות על סחר הנפט עם איראן. עם זאת, ממחלקת המדינה נמסר כי "ממשל אובמה ימשיך לאכוף את הסנקציות המוטלות על איראן, בזמן הדיונים להגעה להסדר קבע שיבטיח כי תוכנית הגרעין הוקמה עבור מטרות שלום".

• האופוזיציה באוקראינה קראה לפתוח בשביתה כללית בעקבות החלטת הנשיא ויקטור ינוקוביץ' שלא לחתום על הסכם הסחר עם האיחוד האירופי. בנוסף, דורשת האופוזיציה לקיים בחירות לנשיאות ולהדיח מיידית את הנשיא. מוקדם יותר דווח במדינה על עשרות פצועים ועצורים בהפגנות בקייב. אתמול אמר ינוקוביץ' כי הוא מתכוון לחתום בעתיד על ההסכם, אך ברצונו שמדינות האיחוד יפעלו להעניק למדינתו חבילת סיוע כלכלי.

שגריר ארה"ב באוקראינה, ג'פרי פייאט, גינה את האלימות שהופעלה מצד שוטרים נגד מפגינים בקייב שמחו על החלטת הנשיא, ויקטור ינוקוביץ', שלא לחתום על הסכם הסחר עם האיחוד האירופי. כלי תקשורת במדינה דיווחו כי עשרות מפגינים נפצעו לאחר ששוטרים ירו גז מדמיע לעברם.

• מזכ"ל האו"ם באן קי מון מזהיר מפני עלייה במתיחות בין ישראל לפלסטינים שכן היא עלולה לסכן את המשא ומתן. באן, שמסר את הדברים בהודעה לרגל היום הבינלאומי לסולידריות עם העם הפלסטיני, ציין כי הוא "מודאג מהמצב בשטח כיוון שהוא הופך למסוכן יותר". לדבריו, "יש הסלמה באלימות".

• צבא לבנון הודיע כי מצא שלוש רקטות גראד שהיו מוכנות לשיגור במזרח המדינה סמוך לגבול עם סוריה. אתר חדשות לבנוני דיווח כי הרקטות כוונות לעבר אזור הסמוך לבעל-בק, המוכר כמעוז של ארגון חיזבאללה.

• מסוק משטרתי התרסק בליל שבת בפאב 'קלות'ה' בגלזגו בעיר גלזגו שבסקוטלנד. על פי המשטרה המקומית, 32 פצועים פונו לבתי חולים ופעולות החילוץ עדיין נמשכות בסיוע 125 כבאים. רשת סקיי ניוז הבריטית דיווחה כי לפחות שישה בני אדם נהרגו.

בשלב הראשוני, גורם בכיר בשירותי הכיבוי וההצלה של סקוטלנד אמר כי צוותי החילוץ בפאב בגלזגו, הצליחו ליצור קשר עם חלק מהלכודים תחת ההריסות. עם זאת הוא ציין כי לא ידוע כמה בני אדם לכודים שם. על המסוק היו שני שוטרים טייסים ואזרח אחד לפחות.

• סוכנות הידיעות הירדנית "פטרה" דיווחה מפי האחראי לענייני חוץ בוותיקן, הארכיבישוף דומיניק ממברטי, כי האפיפיור פרנסיסקוס יבקר בממלכה בשנה הבאה. ממברטי ציין כי המלך עבדאללה העביר לאפיפיור הזמנה במהלך ביקורו בחודש אוגוסט בוותיקן וציין כי פרנסיסקוס יחל את ביקורו במזרח התיכון בירדן. האפיפיור צפוי לבקר גם בישראל.

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק"א וקבוצת עיתונאים 'רוטרניק'

שבת אירועים ירי דקירה פיצוץ גז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד