ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

האדמו"ר מויז'ניץ: "נלך למאסר ולא לצבא"

בסעודה שלישית של שבת חנוכה, במעמד אלפים, תקף האדמו"ר בחריפות את הניסיונות לגיוס בחורי ישיבות • "המעט שאנו מקבלים לא שווה את המחיר שאנו נדרשים לשלם" • "ראשי המדינה הנוכחיים חסרי הבנה בסיסית, ומטרתם רק להצר את צעדי החרדי, וכל האמצעים כשרים בעיניהם" • התמליל המלא

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: שוקי לרר
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: שוקי לרר

במהלך סעודה שלישית בשבת נשא האדמו"ר מויז'ניץ דברים חריפים בחובת השעה על רקע דיוני ועדת שקד לשוויון בנטל, הדנה על חוק הגיוס והסנקציות שיוטלו על בחורי הישיבות ואברכי הכוללים

במעמד אלפי החסידים שהגיעו לשבת חנוכה, הביע האדמו"ר את דעתו הידועה, ואמר שוב "אנחנו נלך למאסר, לא נלך לצבא בשום פנים ואופן. לא צו ראשון ולא צו אדום - אסור ללכת לצבא' לא להתייצב בכלל בלשכת הגיוס לא בראשון לא בשני ולא בשלישי.

"בנידון ההתייצבות בלשכות הגיוס, דעתי איתנה שאין לבחורים להתייצב כלל! ההוראה למעשה נתונה בידי מועצת גדולי התורה - אך זאת דעתי האישית".

בהמשך דבריו שנאמרו בכאב אמר: "המעט מזעיר שנותר לנו שאנו מקבלים מהם, אינו שווה את המחיר שאנו נדרשים לשלם על כך. הרודנות העקבית וההתייחסות הכללית של ראשי המדינה כלפי הציבור החרדי, לא נופלת ואף מתחרה עם גישת המושלים בגולה כלפי היהודים.

"ראשי המדינה הנוכחיים חסרי ההבנה הבסיסית שהבינו הקודמים בראשות המדינה, מטרתם אחת - להצר צעדי רגלי החרדים לדבר ה', וכל האמצעים ובכל המובנים והתחומים, כשרים בעיניהם למטרתם. עלינו להכריז קבל עם ועדה, איננו חוששים מהם, לא נזוז ולא נסטה כמלוא נימה מדרכנו אשר לנו מורשה מדורי דורות".
שבת חסידים צבא ויזניץ צו ראשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד