י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ליברמן בפייסבוק: "לשקול ביטול ההטבות לבדואים"

שר החוץ התייחס למהומות שחוללו הבודאים: "הסכמנו לתת להם הטבות רק בגלל שכל ראשי השבטים הסכימו לתוכנית"

ליברמן. צילום: פלאש 90
ליברמן. צילום: פלאש 90

בעקבות מחאת הבדואים שהתקיימה היום במוקדים רבים, ובה מחו המפגינים נגד תכנית פראוור, כתב שר החוץ אביגדור ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו את הדברים הבאים:

"ההפגנות האלימות שהתקיימו היום בנגב ובגליל נגד 'תכנית פראוור' להסדרת התיישבות הבדואים בנגב הן חמורות אך צפויות. בתחילת השבוע התייחסתי בישיבת מרכז 'ישראל ביתנו' לבעיית הבנייה הבלתי-חוקית בנגב, בגליל ובואדי ערה. ביקשתי מהנוכחים להסתכל על התצלומי אויר של אזורים אלה, ובמיוחד על צפון הנגב, ולהשוות אותם לתצלומים מלפני 35 שנה.

"אמרתי שלא צריך להיות מומחה לגיאוגרפיה או לדמוגרפיה בכדי להבין שהמצב הוא קטסטרופה ושקל גם להבין מה יהיה שם בעוד 35 שנה. אמרתי שלכן מחובתנו לפעול להפסקת המצב שנוצר לפיו ישנם אזרחים במדינה שכפופים לחוקים, לחוקי התכנון והבניה, וישנם אלו שמצפצפים עליהם ויצרו באמצעות אלימות מצב שהחוקים אינם חלים עליהם.

עוד בנושא:
הבדואים במתקפת 'יום זעם': 4 שוטרים נפצעו

"לא מדובר בבעיה חברתית ולא במצוקת דיור, אלא במאבק על הקרקע, כפי שהיה כבר במאה ה- 19 עם יִיסוּד המושבות הראשונות ונמשך מאז. מתקופת 'חומה ומגדל' לא השתנה דבר. אנחנו נלחמים על קרקעות הלאום של העם היהודי, ויש כאלו שבאופן מכוון מנסים לשדוד אותן ולהשתלט עליהן בכוח. אי אפשר לעצום עיניים ולברוח מהמציאות הזו. הממשלה חייבת להתייחס לסוגיה הזו ולעבוד באופן מתואם ומסונכרן, בכל המישורים, כדי להתמודד איתה, אחרת בעוד דור נמצא את עצמנו במצב בלתי אפשרי.

"אין שום סיבה שבאום אל פאחם לא יבנו בניינים רבי קומות כפי שבונים בביירות, בקהיר ובעזה. גם שם אין רק בתים צמודי קרקע. המדינה חייבת לקחת יוזמה ולבנות עבור האוכלוסייה הערבית ערים מודרניות, לגובה עם כל התשתיות והאישורים. אישורי בניה זה לא רק ליהודים!

"אנו התנגדנו מהותית ל'תכנית פראוור', אך בסופו של דבר הסכמנו לתמוך בה לאחר שהשר לשעבר בני בגין אמר שהתכנית זוכה להסכמה של כל ראשי השבטים ועל-כן תסיים את הענין אחת ולתמיד. אלא שבמציאות קרה ההפך, כפי שחששנו, והבדואים מעוניינים לקבל רק את הגזר, פיצויים וקבלת קרקעות אחרות, אך פועלים בכל הדרכים, וגם באלימות, נגד ה"מקל" – חובתם לפנות את הקרקעות עליהן הם יושבים באופן בלתי-חוקי.

"לכן, יש לבחון מחדש את התכנית כולה ולשקול קבלת תכנית מרחיקת לכת שתבטל גם את ההטבות שהיו אמורים לקבל הבדואים. אם אין הסכמה מלאה – אין שום הטבה".
פייסבוק ליברמן בדואים הטבות פראוור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד