כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שטרן מציע: רב עיר אחד בלבד • "יפחית חילול השם"

ח"כ אלעזר שטרן מציע כי בכל עיר יכהן רק רב אחד וכהונתו תוגבל לעשר שנים • "צמצום הרבנים יביא לצמצום בחילול השם"

אליעזר שטרן. צילום: פלאש90
אליעזר שטרן. צילום: פלאש90

אחרי הרבנות הראשית, הרבנות המקומית: ועדת השרים לעניני חקיקה צפויה לדון הבוקר (א') בהצעת חוק רבני ערים של ח"כ אלעזר שטרן (התנועה), לפיה יקבע בכל עיר רק רב עיר אחד ולא שניים.

לפי הצעה, כהונת רבני הערים תוגבל עד לגיל שבעים, בדומה לרבנים הראשיים לישראל, וכך גם תוגבל תקופה של עשר שנים כאשר הרבנים יוכלו להיבחר לכהונה נוספת.

כפי שמסביר שטרן בדף הפייסבוק שלו: "המדינה התקדמה והתקדמנו יחד איתה. משפחותינו ברוך ה' מעורבות. ילדינו מתחתנים בין העדות. והכל תוך כדי שמירת העושר התרבותי והיהודי של אוסף הגלויות מהם הגענו לכאן. ההידבקות להפרדה העדתית מביאה לריחוק נוסף בין היהדות המבדלת לבין המוני עמך בית ישראל הזקוקים לשירותי הדת במדינה".

"הדברים אמורים בעיקר באשר לעמיתינו שאינם משויכים לקהילות דתיות או אינם פוקדים את בתי הכנסת דבר יום ביומו". כך גם מוסיף שטרן כי, "הדבר יביא לחיסכון של עשרות מיליונים בשנה".

שטרן גם מוסיף נימוק תדמיתי, "אני בוש ונכלם", הוא אומר, "אבל אין לי ברירה אלא לציין שגם קציבת זמן הכהונה, גם צמצום מספר הרבנים וגם צמצום הבזבוז של כספי הציבור יביאו ככל הנראה לצמצום חילול ה' שנגרם כיום כתוצאה מעודף של משרות ובעלי תפקידים.

"הייתי אתמול באזכרה של שלומית יאיר, הבת של עדנה ויה-יה יאיר, במלאות 23 שנים לנפילתה. בסיום האזכרה ניגש אלי קצין בכיר במיל' בחיל האוויר, ואמר לי: "שטרן תדע, אם יש סיכוי שעוד משהו ישאיר אותנו מחוברים ליהדות אלו רק היוזמות שלך. הבטחתי לו להמשיך ולהתאמץ".


שטרן רבנות משרד הדתות רב עיר כהונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד