כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אליעזר שקדי מפתיע: "אני מתפטר מאל על"

טרם נבחר מנכ"ל חדש ולא נקבע מועד סופי בו יסיים את תפקידו • שקדי: "מאמין גדול בחברה, באנשיה ובפוטנציאל שלה"

אליעזר שקדי. צילום: ארכיון
אליעזר שקדי. צילום: ארכיון

מנכ"ל אל על אליעזר שקדי הודיע על פרישה מתפקידו. כך דיווחה היום (א') החברה לבורסה. לעת עתה לא נקבע מועד מדויק לעזיבת שקדי את תפקידו בפועל.

שקדי מכהן בתפקידו מזה 4 שנים, לאחר שסיים תפקיד כמפקד חיל האוויר בצה"ל. שקדי נכנס לתפקידו כמנכ"ל אל על בינואר 2010. מאז הוא נהנה מעלות שכר מצטברת של 21.5 מיליון שקל, בעיקר בשל עלות שכר חריגה של 16.7 מיליון שקל ב-2010. באותה שנה שקדי תרם מחצית מהבונוס שלו, קרי 5.5 מ' ש', לקרן מצוינות לעובדי החברה.

ב-3 השנים הללו הפסידה אל על 17.4 מיליון דולר במצטבר, כאשר מניית החברה נפלה בכ-38% מיום כניסתו לתפקיד. יצוין כי בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2013 רשמה החברה רווח של 29 מיליון דולר; שכרו של שקדי ב-2013 עדיין לא ידוע ויפורסם בדוחות השנתיים.

ב-2011 השתכר שקדי 2.8 מיליון שקל ובשנת 2012 הוא השתכר 2 מיליון שקל.

על פי הודעת החברה, ההחלטה של שקדי לעזוב את תפקידו אינה כרוכה בנסיבות שיש להביאן לידי המחזיקים בניירות הערך של החברה.

שקדי כתב מכתב לחברי דירקטוריון אל על, בזו הלשון:

"ברצוני להודיע לכם על החלטתי לסיים את תפקידי כמנכ"ל אל על, לאחר קדנציה של ארבע שנים אינטנסיביות, באחד התפקידים המאתגרים במשק הישראלי.

"בשנים אלה הייתה לי הזכות הגדולה לעמוד בראש חברה מיוחדת במינה, ובעלת משמעות יוצאת דופן לישראלים, יהודים ואוהבי ישראל - בארץ וברחבי העולם.

"אני מעריך מאוד ומודה לכל אחת ואחד מכם על התמיכה האדירה, שאפשרה לאנשי החברה ולי להגיע להישגים משמעותיים ומרשימים בכל תחומי העשייה שלנו - חלקם הגדול מבשילים בימים אלה ממש, וחלקם ימשיכו ויבואו לידי ביטוי בשנים הקרובות.

"אני מסיים את תפקידי בגאווה ובתחושת סיפוק גדולה ורוצה להודות לכל אנשי אל על, בארץ ובעולם, על כך שעבודתם נעשית מדי יום במקצוענות, באחריות, במסירות ועם כל הלב והנשמה. אני מאמין גדול בחברה, באנשיה ובפוטנציאל שלה.

"אמשיך ואוביל את החברה עם כל הלב, כפי שעשיתי עד היום, עד לבחירת מנכ"ל חדש לאל על והשלמת תהליך חפיפה מסודר".
בורסה אל על פרישה מנכ''ל שקדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד