כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

יעצרו בתחנה? פינדרוס ממשיך בקרב על השבת

פינדוס במכתב חריף לראש העיר: "אבקשך להעלות נושא כאוב זה בישיבת הנהלה מורחבת קרובה" • ומה טוענים אנשי ברקת?

פינדרוס
פינדרוס

סאגת חילולי השבת בירושלים נמשכת: הבוקר (א) שיגר יצחק פינדרוס מכתב לראש העיר, ניר ברקת, ובו בקשה לדיון הנהלה מורחב על חילול שבת בפרהסיה בירושלים עיר הקודש.

"זכתה ירושלים להיות העיר שחוברה לה יחדיו – העיר שמחברת בין כל שבטי ישראל", פותח פינדרוס את מכתבו. מה נהדר מדי שבת בשבתו, שעה שעולים ומאירים נרות השבת בבתים אין ספור מקרב תושבי עירנו על גווניה ושבטיה, איש על מחנהו ואיש על דגלו מתאחדים יחדיו סביב אורה של שבת קדשנו.

"שבת קודש, זו המתנה יקרת הערך שהעניק לנו בוראה עולם, עליה שמרנו מכל משמר אלפי שנה ונמשיך לשומרה לעד במסירות ובדבקות. לדאבון כל לב, שעה שנרות השבת מפיצים אורם בבתי ישראל, נרמסת קדושתה של השבת בחוצות עירנו – עיר הקודש פלטרין של מלך, בירת הנצח של העם היהודי.

עוד בנושא:
פינדרוס דורש: להפסיק חילול שבת במתחם התחנה
ברקת מבטיח: אבלום חילול שבת במתחם הרכבת

"המראה המחפיר של השבת המתחללת בראש חוצות, פולח כל לב האמון על שמירת מסורת ישראל ופוגע במורשתו המפוארת של העם היהודי, אשר שמירת שבת קודש היא אבן יסוד במורשת זו. מה עוד, שחילול שבת קדשנו דווקא ברחובה של ירושלים עיר הקודש, כמוה כנעיצת חרב בלבם של רבבות יהודים בארץ ובעולם הנושאים עיניהם לציון בחיבת קודש ומייחלים לראותה כאות וכסמל לשמירת ערכי היסוד של העם היהודי.

"קדושתה של השבת כרוכה בקשר עז בל ינתן במהותה של ירושלים, כך נאמר בתלמוד: 'לא חרבה ירושלים אלא בשביל שחיללו בה את השבת'. עלבונה של השבת זו עלבונה של ירושלים: אבני ירושלים בפוגות בדם ויזע ודמעות של אבותינו משך דורות שמסרו נפשם למען קדושת השבת. פגיעה בקדושתה של השבת זו פגיעה בם ופגיעה בנו, בציפור נפשנו.

"במשך שנים נשמר הסטטוס קוו בירושלים, לא שזה מספיק גם מצב זה כואב לכל יהודי שומר תורה ומצוות אבל לאחרונה לצערנו נפרצו פרצות נוספות שלא היו בעבר. רק אגע בשני דוגמאות בולטות לכל יהודי העולם המגיעים בשערי ירושלים ופוסעים רגלית בשבת לשריד בית מקדשנו: 1. מתחם תחנת הרכבת הישנה שבו נפתחים בתי העסק ומוזיקה רעשנית בוקעת לרחובות הסמוכים. 2. חנות הסופר ברח' שלומציון המלכה. ועוד דוגמאות נוספות.

"אדוני ראש העיר, כמי שחרט על דגלו לשמור לבל יפגע שבט משבטי ישראל ולבל תיפגע קדושתה המיוחדת של ירושלים, כפי שאתה אומר בכל הזדמנות, אבקשך להעלות נושא כאוב זה בישיבת הנהלה מורחבת קרובה ובה נטכס כולנו יחד עצה למנוע את הדרדרות ולעצור את חילול השבת. תקוותי ודרישתי כי בסיועך ובסיוע הפיקוח העירוני והירתמות המערכת התביעה העירונית מצב בלתי נסבל זה יפסק. בטוחני שזכות השבת שהיא מקור הברכה תעמוד לכל מי שרגש קדושת השבת ורגשי כבודה של ירושלים פועמים בליבו".

כזכור, בשבתות האחרונות ארגן פינדרוס הפגנות מחאה שקטות במתחם הרכבת.

בערב שבת שוחח ברקת עם יו"ר סיעת יהדות התורה אליטעזר ראוכברגר, וסיכם עמו על מודל פיקוח חדש לאכיפת החוק במתחם. לדברי דוברו: "ברקת אף הבהיר לבעלי המתחם כי העירייה לא תאפשר הפרת הסטטווס קוו וכי תופעל אכיפה לשמירת החוק במקום".

מכתבו של פינדרוס נכתב לאחר השבת, ולאחר שעל פי ראות עיניו לא נאכפה שמירת הסטטוס קוו במתחם.

הוא מספר כי "בשבת אחר הצהרים ביקרתי במתחם התחנה, ולצערי הרב חילולי השבת נמשכים שם מעבר למסעדות הפתוחות. יש גם דוכני מאכל, חנויות מזכרות והשבת נרמסת במתחם כבחול".

מלשכתו של ראש העיר נמסר כי הנושא יידון בישיבת הנהלת העיר, עם חברי הסיעה.
ירושלים ניר ברקת חילול שבת יצחק פינדרוס תחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד