כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ברקת מתחייב: "אשמור על הסטטוס קוו"

נציגי הסיעות בירושלים דנו בחילול השבת במתחם 'התחנה' • נציג יהדות התורה: "מקווה שמהשבת ייסגרו החנויות"

ברקת מתחייב: "אשמור על הסטטוס קוו"

בעקבות דרישתם של חברי 'דגל התורה' בעיריית ירושלים, הועלה נושא חילול השבת במתחם התחנה היום (א) בישיבת הנהלה שנערכה בעירייה.

בישיבה השתתפו גם נציגי המפלגות החילוניות. מיהדות התורה השתתפו היו"ר אליעזר ראוכבגר, יצחק פינדרוס וישראל קלרמן, וכן נציג בעלזא - הלברשטאם ונציג גור - ויצמן.

ראש העיר, ניר ברקת, פתח ואמר כי הוא מחוייב לסטטוס קוו, "בצורה הברורה ביותר". כל נציגי הסיעות הסכימו לכך, גם יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ'. ברקת הסביר כי "אין עניין ללבות את האוירה, אפשר לנסות ולהגיע להבנות בהסכמה".

הוא סיפר כי הזכיין מורדוך הוא שזכה במכרז להפעלת מתחם הרכבת, וכי ביום שישי שוחח עמו, בעקבות המכתב שקיבל מנציגי 'דגל' והעביר לו כי יעמוד על כך שיקויים הסטטוס קוו במקום.

הזוכה אף הביע את הסכמתו לכך.

נציג התושבים אף דיווח כי במהלך השבת האחרונה לא נשמעו הקולות הבוקעים מהרמקולים בחוזקה כפי שהיה בשבתות קודמות.

ברקת הבהיר כי מה שברור שלפי הסטטוס קוו צריך להיות סגור יהיה סגור, ואם לא - רשות האכיפה העירונית תבצע את עבודתה בהתאם. המחלוקת היא על החלקים היותר אפורים ובלתי ברורים.

פינדרוס סיפר כי ביקר במקום במהלך השבת האחרונה וכי הוא נראה "כמו ביום חול".

בעצת ראש העיר הוחלט להקים צוות שיחליט על מתווה. בצוות יהיו חברים, מלבד היועץ המשפטי לעיריה אמנון מרחב, גם ברקוביץ וראוכברגר וכן הזוכה מורדוך.

לדברי ראוכברגר, "מה שיהיה אסור על פי חוק, ייסגר, מה שברור שחוקית יכול להישאר פתוח, לצערנו, יישאר פתוח". כדוגמה הוא הביא את חנות הצעצועים הפתוחה שם בשבת ואשר ברור שעל פי חוק אמורה להיסגר, כך גם על פי דעתו של ברקוביץ.

"אני מקווה שכבר בשבת הקרובה ייסגרו החנויות שאמורות להיסגר", אומר ראוכברגר, הגם שהוא מצטט את פינדרוס המטיל ספק האם ההבנות ייושמו בשטח וטוען ש"יש לנו ניסיון מר מהעבר".

"לא נוותר לברקת", מבטיח ראוכברגר, למרות שגם הוא מבין שמאה אחוז הצלחה לא יהיה שם. "אנחנו מוחים בכאב על מה שלא נצליח לתקן, וצר לנו על כך", הוא אומר.
ניר ברקת התחנה שבת סטטוס קוו ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד