י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגראי"ל החליט: ישיבה חדשה תקום בכפר סבא

הפילוג הליטאי יוצר קרע נוסף: אנשי הגראי"ל שטיינמן פותחים ישיבה חדשה - בתגובה לצעדיה של הנהלת ישיבת 'כנסת יצחק' בחדרה • הישיבה תיפתח בכפר סבא, ואת שמה בחר הגראי"ל בעצמו: 'תפארת התורה' • ראשון העורקים: הגר"ד אפשטיין, ששימש כר"מ בחדרה ויכהן באותו תפקיד בכפר סבא • ראש ישיבת חדרה: "אנשי מרמה מנסים לפלג את ישיבתנו"

הגראי"ל בישיבת ארחות תורה. צילום: יעקב כהן
הגראי"ל בישיבת ארחות תורה. צילום: יעקב כהן

היום (א) בצהריים הוכרז על הקמת ישיבה חדשה בכפר סבא. הישיבה תהווה סניף לישיבות 'ארחות תורה' בבני-ברק, 'רינה של תורה' בכרמיאל, ו'תורת חסד' בעיר אלעד - שלושתם בראשותו ובנשיאותו של הגראי"ל שטיינמן.

הפילוג הליטאי הוא העומד מאחורי הקמת הישיבה: בעקבות החלטת הנהלת ישיבת 'כנסת יצחק' בחדרה לסלק משורותיה בחורים, בעילה שהתסיסו וליבו את אש המחלוקת שפשטה ברחוב הליטאי.

מי שצפוי לעבור לישיבה ולשמש כר"מ - הוא הגאון רבי דוד אפשטיין - חתנו של הגר"ח קנייבסקי, ששימש עד עתה כר"מ בישיבת 'כנסת יצחק'.

הגראי"ל נתן באופן אישי את השם לישיבה החדשה שתיקרא - 'תפארת התורה'. מנכ"ל רשת הישיבות של הגראי"ל - הרב יעקב וירז'בנסקי, חבר מועצת עיריית בני ברק, מחפש אחר מקום נכבד וראוי לישיבה בכפר סבא.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הישיבה הייתה אמורה להיפתח כבר בזמן קיץ, אך כעת עקב התגברות המחלוקת הוחלט לפתוח את הישיבה באופן סופי.

בימים הקרובים יאותרו ראש ישיבה ומשגיח וכן ייערך כנס יסוד לבחורי הישיבה החדשה.

כזכור, לפני מספר ימים, נשא דברים הגאון רבי יהושע ארנברג, ראש ישיבות 'כנסת יצחק' בחדרה ובמודיעין עילית, דברים נוקבים בהם, אמר שכבר שנים מנסים אנשי דמים ומרמה לפלג את הישיבה.
ישיבה הגראיל שטיינמן רנה של תורה יעקב וירזבנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד