כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

האם חברות מקיימות את נוהל "איך אני נוהג?"

במלאות שנה להחלת חוק נוהל 6 (איך אני נוהג?) - בדיקת מתנדבי "אור ירוק": רבע ממוקדי פניות הציבור פועלים שלא בהתאם לחוק. מנכ"ל אור ירוק: "יישום החוק יגביר את מחייבות הארגון לקחת אחריות על אופן הנהיגה של עובדיו"

רכב חברה
רכב חברה

במלאות שנה להחלת חוק נוהל 6 (איך אני נוהג?) יצאו מתנדבי עמותת "אור ירוק", לבדוק האם החברות והארגונים מקיימים את החוק. מבדיקת 1,943 כלי רכב ברחבי הארץ, עולה כי רבע ממוקדי פניות הציבור אשר אמורים לקלוט את התלונות על נהגים שלא נהגו כשורה, אינם פועלים בהתאם לחוק.

על פי הבדיקה, בכ-35% מכלי הרכב שנבדקו, המדבקה אשר מיידעת על מספר הטלפון שבאמצעותו הציבור יוכל לדווח על נהג שנסע במהירות מופרזת, חתך נתיבים או התנהג בבריונות, לא מודבקת במקום תקין. בנוסף, ב-11% מכלי הרכב מספר הטלפון הרשום לא תאם את דרישת החוק וב-10% מכלי הרכב, המדבקות לא היו בגודל תקין

נוהל 6 נכנס לתוקפו בחודש ספטמבר 2012, במטרה לייצר עוד אלפי זוגות עיניים על הכביש ובמטרה לרתום את החברות והארגונים לפקח על נהגים שמסכנים את עצמם ואת כולנו בכביש, כמו גם להעלות את המודעות לזהירות בדרכים במקום העבודה. הנוהל קובע כי יש להדביק מדבקה על גבי כלי הרכב, עם פרטי התקשרות מול הארגון או החברה. על הארגון להקים מוקד טלפוני אנושי מאויש בין השעות 08:00-16:00 ובשעות שאחרי, מענה טלפוני אוטומאטי. כמו כן, בכל סוף שנת שנה העבודה יעביר קצין הבטיחות של הארגון את הנתונים אל משרד התחבורה. עד כה, לא בוצעה הסברה עם כניסת החוק לתוקף ועדין לא ברורים רמת והיקף האכיפה.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "יישום החוק יגביר את מחייבות הארגון לקחת אחריות על אופן הנהיגה של עובדיו, דבר שיביא לנהיגה זהירה יותר של נהגים ויסייע בהפחתת תאונות הדרכים. יישום החוק יגביר את ההרתעה, מאחר ונהג ידע שאם הוא עובר עבירת תנועה או נוהג בפראות, פרטיו יועברו למעסיקו. על משרד התחבורה לדאוג לפיקוח ואכיפה ראויה של החוק ולהביא ליישומו המלא, בכל ציי הרכב בישראל".

תאונות הדרכים גובות מחיר יקר מהמשק הישראלי. מעבר לצער שבאובדן חיי אדם, תאונות דרכים עולות למשק הישראלי כסף רב. על פי נתוני "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס, מדינת ישראל שילמה יותר משני מיליארד שקלים בין השנים 2004-2012, לנפגעי תאונות דרכים בעבודה (בדרך אל העבודה, בעבודה וחזרה מהעבודה).

מהנתונים עולה, כי בכל שנה נפגעים בממוצע בתאונות דרכים בעבודה למעלה מ- 17 אלף בני אדם ו-33 בני אדם נהרגים בממוצע (2004-2012). בנוסף, נפגעי תאונות הדרכים בעבודה מהווים בממוצע 12% מסך כל נפגעי תאונות הדרכים בכל שנה.
אור ירוק רכב חברה נוהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד