י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"לא יוצאים ידי חובת תפילין אחרי שימוש בסמרטפון"

האדמו"ר מסאטמר ממשיך להיאבק בסמרטפונים: "לא אפסיק לדבר מחומר האיסור ואעורר על הגזירה הנוראה. אין פרצה גדולה ממנה"

"לא יוצאים ידי חובת תפילין אחרי שימוש בסמרטפון"

פחות משבוע לאחר הדרשה הנוקבת שנשא האדמו"ר מסאטמאר ביום ההצלה כ"א כסליו, ובה שב ותקף את אלו המחזיקים במכשירים סלולאריים חכמים, שאינם מסוננים מפני גלישה חופשית, שב האדמו"ר ועסק בנושא, בשיחה אותה נשא לפני תלמידי הישיבה הגדולה של מתיבתא - סאטמאר בקרית יואל.

האדמו"ר ציין בפני התלמידים, כי לאחר הדרשה בכ"א כסליו, ניגש אליו אברך מהקהילה ואמר לו בהתמרמרות: "רבי, האזנתי לדרשה שלכם. כנראה שאינכם יודעים עדיין מה מכיל מכשיר שאינו כשר ובפרט מכשיר חכם. אלמלי היה האדמו"ר יודע, עד כמה הוא הרסני, סביר להניח שהפודיום בפניו ניצב האדמו"ר בשעת הדרשה, כאשר דיבר בחומר האיסור, היה מתפרק בשעה שהאדמו"ר היה הולם בו"...

"כנראה", הוסיף האדמו"ר, "שאני באמת לא יודע. אבל 'עד אחד נאמן באיסורין' ואני חייב להאמין לאברך הזה, שרחמנא ליצלן כן יודע מה זה. ולכן אדבר עוד ועוד ולא אפסיק לדבר מחומר האיסור. שח לי סוחר כלשהו שכן יודע מה טיבו של המכשיר, הוא בהשגתו העממית גם אמר, שאי אפשר לצאת מצות תפילין שבוע שלם לאחר שהשתמשו במכשיר כזה...".

"לכן לא אפסיק לעורר על הגזירה הנוראה הזו, שלדעתי אין בימינו , פרצה גדולה ומרה יותר מהפרצה הזו, הן אצל אברכים ובעלי בתים ובוודאי אצל בחורים", הבטיח האדמו"ר לקדש מאבק בנושא.
סאטמר אדמור דרשה מאבק סמרטפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד