י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"אנחנו לא מתערבים במחלוקת"

על רקע החלטת אנשי הגראי"ל שטיינמן לפתוח ישיבה חדשה שתתפצל מ'כנסת יצחק' בחדרה - ראש הישיבה, הגר"י ארנברג, זימן את בחורי הקיבוץ באמצע חופשת החנוכה והגיב: "אנחנו לא מתערבים במחלוקת. אין לנו שום צד. אינני יודע לאיזה פלג משתייך כל בחור" • מקורבים לצוות הפורש: "זוהי אחיזת עיניים. הוא התערב בבחירות ודיבר נגד הנהגת הגר"ח"

צילום: מוישי ויסברג
צילום: מוישי ויסברג

על רקע הפרסומים אודות פתיחת ישיבה חדשה שתנסה לפלג את ישיבת 'כנסת יצחק' בחדרה נשא הערב (א) ראש הישיבה הגאון רבי יהושע ארנברג שיחת חיזוק מיוחדת לבחורי הישיבה.

בהודעה מיוחדת שהושמעה לבחורי הישיבה באמצעות קו המידע של הישיבה, נקראו לבוא ולהגיע מוקדם מחופשת החנוכה. לאחר הדלקת הנרות, יצאו אוטובוסים מבני ברק וירושלים לישיבה בחדרה.

הגר"י ארנברג כינס את בחורי הקיבוץ בלבד וסיפר את השתלשלות הענינים: לדבריו, היה אצל ראשי ישיבת סלבודקא הגרמ"ה הירש והגר"ד לנדא והראה להם את המכתב שכתבו רבני ישיבת חדרה לפני הבחירות ובו כתבו שהישיבה לא מתערבת בנושא הבחירות. הוא ביקש שיראו זאת לגראי"ל שטיינמן אולם הגרמ"ה הירש אמר שלא נותנים לו להכנס.

עוד בנושא:
הגראי"ל החליט: ישיבה חדשה תקום בכפר סבא

"כתבתי מכתב אני והמשגיח הגאון רבי טוביה נוביק בו כתבנו שאנחנו לא התכוונו לפגוע בגדולי ישראל", סיפר. "הרב אפשטיין הראה את זה לגר"ח שהיה מרוצה מנוסח המכתב. כששאלו איפה לפרסם אמר שיכניסו ליתד. בהנהלת הישיבה לא התנגדו לפרסום ובוועדה הרוחנית החליטו להכניס, אך רגע לפני סגירת העיתון התקבלה הוראה מלמעלה לא להכניס, והמכתב נתלה בסופו של דבר בבית הכנסת לדרמן".

"המצב שאנחנו נמצאים כאן נוח לשני הצדדים. אני לא מפלה בחורים לשום צד. אני לא יודע מי שייך לאיזה צד".

"הישיבה תמשיך להחזיק את שני הצדדים בצורה שווה וצריכים לדעת לעמוד בניסיון. אנחנו רואים שהבחורים לומדים טוב מאוד", סיים הגר"י את דבריו.

מנגד, גורמים המקורבים לצוות שפרש לטובת הישיבת ההחדשה טוענים כי מדובר כאן באחיזת עינים. מיד לאחר שהרב ארנברג תלה את המכתב בישיבה, הוא מסר שוב שיחה בישיבה ודיבר נגד הגר"ח קניבסקי והנהגתו.

עוד הם טוענים כי הרב ארנברג והמשגיח הרב נוביק התערבו בכל מהלך הבחירות. כאשר תלמידים שאלו את הרב נוביק "הרי כל השנים המשגיח הסביר לנו שר' חיים קניבסקי הוא גדול הדור, וכל מה שהרב שך הקים את דגל התורה היה מכוחו של ר' חיים", השיב הרב נוביק "אתה שם את הפאות מקדימה כמו ר' חיים?".
חדרה הגראיל תגובה פילוג ארנברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד