י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

צאנז: המקווה העתיק של החסידות בצפת עשוי להיסגר

בשל חובות: מקווה צאנז בצפת, אשר הוקם לפני 143 שנה, עומד בפני סכנת סגירה • מה הבטיח האדמו"ר לנדיבים שיצילוהו?

האדמו"ר מצאנז. צילום: משה גולדשטיין
האדמו"ר מצאנז. צילום: משה גולדשטיין

בעקבות המשבר הכספי הקשה אליו נקלעו מוסדות צאנז בצפת: סכנת סגירה מרחפת על מקווה הטהרה הוותיק של החסידות בעיר.

לפני מספר ימים, נכנס מרדכי ישכיל, מנהל מוסדות צאנז בצפת, אל האדמו"ר ושטח לפניו את המצב הכספי הקשה אליו נקלעו לאחרונה המוסדות בצפת. ישכיל ציין, כי מקווה הטהרה שהוקם בעמל רב על ידי האדמו"ר ה'שפע חיים' מצאנז זצ"ל ועל פי הוראות קדשו, צפוי להסגר חלילה, בעקבות הגרעון הגדול בקופת המוסדות.

האדמו"ר, שהצר למשמע הדברים, אמר בתגובה, כי יש לעשות כל מאמץ שחלילה לא יבוש המעיין ולא יקצץ אילן הקודש שנטע אביו בצפת. כידוע, היו מוסדות צאנז בצפת בבת עינו של ה'שפע חיים' וכאן כנודע ניטע הגרעין הראשון של חסידות צאנז בארץ הקודש, לפני 143 שנים על ידי הרה"ק משינאווא זי"ע, בנו של הרה"ק ה'דברי חיים' מצאנז זי"ע, ומהם יתד ופינה לכל המוסדות ובתי המדרשות שהוקמו בארץ, במרוצת הדורות.

להפתעתו של מנהל המוסדות, שלף האדמו"ר מספר מטבעות קודש שהיו שמורים בגנזכיו מאת אביו ה'שפע חיים' ומסרם לו. האדמו"ר ציין, כי את מטבעות הברכה הללו, העניק לו אביו באופן אישי לפני כמחצית יובל שנים, ועתה הוא נותן לו מטבעות של ברכה אלו, על מנת להעניקם לשמירה ולסגולה, לאותם נדיבים ותומכים חשובים אשר ייחלצו חושים לסייע בתרומות נכבדות למוסדות צאנז בצפת, הנאנקים כאמור תחת עול קיומם.

ישכיל לא פילל שהאדמו"ר ייאות להיפרד מהמטבעות היקרים הללו והודה לו על כך. הוא הביע את התרגשותו ותקוותו, כי ברכת האדמו"ר תלווה אותו בהמשך הדרך.
משבר צפת צאנז מקווה סגירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד