כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בני ברק: בנה 56 דירות בניגוד לחוק - ונקנס

איך הופכים 7 דירות ל-56 דירות? תושב בני ברק הצליח לעשות זאת - ונקנס על כך ב-100 אלף שקלים

צילום אילוסטרציה.
צילום אילוסטרציה.

שופט בית המשפט לעניינים מקומיים בבני ברק יעקב שקד, הטיל קנס בסך 100 אלף שקלים על אפרים פרומוביץ', שהורשע בעבירה של שימוש בבניין בניגוד לתב"ע.

מדובר בבניין ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק, ששימש בעבר כבית אבות, וחולק ל-56 דירות סטודיו, אשר כללו חדר שינה, חדר אירוח, שירותים, מקלחת ומטבחון.

הנאשם ציין בגזר הדין כי בבניין מתגוררים 20 דיירים המשלמים 1,000 שקל כל חודש, העיקר שלא להיזרק לרחוב. מה שניתן לחשב, כל שנה משנת 2009 התקבלה מהנכס הכנסה פוטנציאלית של לפחות 960 אלף שקל, זאת מול קנס של 100 אלף שקל.

הנאשם זוכה מעבירה של בנייה ללא היתר. יצוין כי הנאשם אינו בעל הנכס, אלא פעל מטעם בעלת הנכס שלא אותרה על ידי התביעה.

במקור, הבנין אמור להכיל 7 דירות בלבד. במסגרת גזר הדין - הושת על הנאשם קנס של 100,000 ש"ח, וצו סגירה. בהסדר הטיעון נקבע כי הקנס ישולם ב-50 תשלומים של 2,000 ש"ח בחודש.

הסוגיה התקדימית אשר נדונה: האם בעבירה של שימוש חורג במקרקעין, ניתן להרשיע כאשר המאשימה לא מוכיחה שימוש בבנין בפועל (ע"י מגורים וכו'), או שמא ניתן להרשיע גם בהעדר הוכחה כאמור, נוכח העובדה שמוצב בנין לא חוקי על המקרקעין, וכך מתגבשת עבירת "שימוש", ללא השימוש ה"קלאסי"

הנאשם טען כי בביקורת שנערכה ב-2009, כל אותם חדרים כבר היו קיימים, היו חדרים של בית אבות, והוא ביצע שיפוצים פנימיים והסב אותם ליחידות דיור קטנות, והוסיף מטבחון לכל חדר. עוד טען כי בעת ביצוע ביקורת המפקח על הבנייה, לא הוכח שימוש בפועל ב-56 יחידות הדיור, אך בית המשפט קבע כי מאחר ונתלו במקום שלטים של "להשכרה" ו"דירות סטודיו" ניתן לקבוע כי נעשה במקום שימוש בניגוד להיתר.

"מבנה שניצב ללא היתר או אינו בהתאם להיתר ו/או בהתאם לתב"ע, מנציח את המצב הבלתי חוקי שהוא יוצר, וזאת ללא קשר לשאלה אם הבעלים/ הבונה/ האחראי לעבירה עושה בו שימוש פיזי, או מרשה זאת, בעת הרלבנטית".

פרומוביץ' הורשע בעבירה של שימוש ללא היתר ובניגוד לתב"ע, וזוכה מעבירה של בנייה ללא היתר.


הצג מפה גדולה יותר
דירות בנייה לא חוקי קנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד