י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ה'איחוד' שגורם לפילוג: כשרות קורעת משפחות

משלחת מזקני ירושלים ניסתה לשכנע את האדמו"ר ממשכנות הרועים לבטל תמיכתו בהכשר החדש - ומה ענה להם האדמו"ר?

ההכשר החדש. צילום: בחדרי חרדים
ההכשר החדש. צילום: בחדרי חרדים

מערכת הכשרות החדשה 'רבני איחוד היראים', שהוקמה על ידי קבוצת סיקריקים כנגד בד"ץ העדה החרדית, ואשר קיומה נחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים' - ממשיכה לחולל סערה.

מייסד ההכשר הוא נחום חנון, חסיד משכנות הרועים לשעבר המוכר בהשתייכותו ל'סיקריקים'. במוצאי שבת נכנסו לביתו של האדמו"ר ממשכנות הרועים כעשרה מזקני ירושלים, ובתוכם כמה מגדולי תלמידיו ותלמידי אביו רבי בנימין רבינוביץ זצ"ל, חבר בד"ץ העדה החרדית, הרב זאב אשכנזי, ובניו של חבר הבד"ץ הגאון רבי יעקב בלוי זצ"ל.

חברי המשלחת ביקשו מהאדמו"ר לבלום את ההכשר החדש, לאחר שביקר ביקב של הכשרות החדשה ביסודות והפריש תרומות ומעשרות.

המשלחת באה בטענה כי הם מחונכים ומחנכים את ילדיהם כבר עשרות שנים שאין להכניס לבית שום הכשר מלבד 'העדה החרדית', ובפרט אחרי המאבק שהתנהל לפני שנים נגד ההכשר של בעלזא - בטענה שהוקם נגד העדה החרדית, וכעת שוב קורה דבר זהה.

האדמו"ר ענה להם: "לי סיפרו שמדובר בסך הכל בקבוצת אברכים שרוצים להחמיר על עצמם ומקובל בכמה קהילות הדבר הזה שרוצים לעשות לעצמם מיץ ענבים משלהם "היימעש מיץ ענבים" ולכן הם נוסעים ליסודות לסחוט לעצמם והם רוצים להיות נוכחים בעת הבציר והסחיטה ולכן זה היה דבר לגיטמי"

בתוך כך, ההכשר כבר גרם לבעיה משפחתית: במסיבת חנוכה שנערכה אמש בבית משפחה מוכרת בבית שמש, שניים מבני המשפחה הביאו את מיץ הענבים של ההכשר החדש, בתגובה הביאו בנים אחרים מוצרים של בעלזא ושל הרבנות הראשית, בטענה שאם כבר פורצים גדר - אז עד הסוף, עד שאבי המשפחה נאלץ לפזר בעגמת נפש את המסיבה המשפחתית.

עוד בנושא:
מלחמה בכוס מיץ: הכשר חדש בפיקוח הסיקריקים
פרשת גולובנציץ': הרב גבריאל פפנהיים הותקף
פפנהיים וסלונים הותקפו בבית כנסת: "שייגעץ"
מלחמת המיץ נמשכת: האדמו"ר מהרז"ל מתנער
יראים מיץ ענבים העדה 105093 מסיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד