כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

גנב הצדקה: אסף כספים מקופות בבתי עסק

תושב פתח תקווה נהג להתחזות לנציג ארגון חסד, ולאסוף את הכספים שהצטברו בקופות הצדקה שהוצבו בבתי עסק

צילום: דוברות משטרת מחוז שרון
צילום: דוברות משטרת מחוז שרון

בכל מספר ימים היה יוצא תושב פתח תקווה לסיבוב ברחבי העיר, תוך שהוא עובר בין בתי העסק השונים ומציג עצמו כעובד בעמותה למען ילדים בסיכון - אף שלא עבד בה מעולם. בכל בית עסק אליו נכנס היה ניגש לקופת הצדקה המלאה בכסף שנועד לסייע לילדים ומשלשל אותו לכיסו. במהלך החקירה התברר אף כי בעבר החשוד קיבל עזרה מהעמותה ממנה גנב את קופות הצדקה.

לפני מספר ימים התייצב בתחנת המשטרה בפתח תקווה אדם שהציג עצמו כעובד בעמותה המסייעת לילדים בסיכון. לשוטרים סיפר כי העמותה מניחה קופות צדקה בבתי עסק רבים בעיר פתח תקווה ומידי מספר ימים מתבצע איסוף של הכסף שהצטבר בכלל הקופות, הכסף שנתרם נלקח לטובת הילדים והקופה מושבת לחנות כשהיא ריקה.

לדבריו, מזה מספר שבועות הוא מוצא את הקופות ריקות, ולכן החליט לפנות לבעלי העסקים בהם מוצבות קופות הצדקה. לאחר שפנה התברר לו כי אדם המציג עצמו כנציג מטעם העמותה כבר הספיק לאסוף את התרומות ולמעשה הכסף שנועד לסייע לילדים בסיכון הולך היישר לכיסו של המתחזה.

נציג העמותה סיפר לשוטרים כי ביקש לצפות בסרטוני האבטחה שבבתי העסק והוא זיהה את החשוד. חוקרי תחנת פתח תקווה שהחלו באיסוף הראיות, עברו אף הם בין בתי העסק בהן מוצבות קופות הצדקה והמשיכו לאסוף צילומים של החשוד, עד שאתמול הגיעו לביתו כשבידיהם צו חיפוש. בחיפוש שבוצע נתפסו 8 קופות צדקה וכן שתי תעודות החשודות כמזויפות - באמצעותן ניתן להתרים למען הילדים. על פי החשד סכום הגניבה מסתכם באלפי שקלים.

החשוד עוכב לחקירה בתחנה ובסיומה נעצר. במהלך היום החשוד יובא בפני שופט בבית משפט השלום בפתח תקווה.
קופות צדקה כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד