י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הראשל"צ הכריע: יבוצע רישום נישואין מוקדם

בשיתוף פעולה בין הראשון לציון הגר"י יוסף ובין רבני 'צהר' הוחלט: לאפשר רישום מוקדם לנישואין, עד שנה קודם מועד החתונה • ההחלטה התקבלה במועצת הרבנות הראשית • "לא מדובר בשיתוף פעולה הלכתי, אלא בעניין טכני" • צהר: "החלטה מהפכנית שתגרום לזוגות רבים לבחור בנישואין על פי ההלכה"

צילום: אבי פלאח
צילום: אבי פלאח



הבוקר (ב), בישיבת מועצת הרבנות הראשית, התקבלה החלטה מעניינת בדבר הקדמת המועד האפשרי לרישום נישואין - עד שנה קודם ליום הנישואין.

בלשכת הראשון לציון הגר"י יוסף מספרים, כי מדובר ב"שיתוף פעולה ראשון בין הראשון לציון ונשיא בית הדין הגדול הרב יצחק יוסף לבין 'ארגון רבני צוהר״', ומדובר בבשורה מהפכנית שתוביל להקלה משמעותית ולפתרון מצוקתם של זוגות הנרשמים לנישואין".

הם אף מזכירים את הבטחת הרב בבית הנשיא, ביום הכתרתו לתפקיד, עת הבטיח לעשות הכול כדי לפתור את הבעיות העומדות בפני העומדים להינשא.

ביוזמת נשיא בית הדין הגדול הרב יצחק יוסף הוחלט, כי זוג הבא לפתוח תיק נישואין יוכל לעשות זאת כבר שנה לפני מועד הנישואין. "עניין המיקל משמעותית על זוגות הזקוקים לבירור יהדות, הנאלצים להמתין בחוסר ודאות עד סמוך מאוד לחתונתם".

לדברי לשכת הראשון לציון, הצעתו באה לאחר שתשומת ליבו הופנתה לנושא על ידי 'ארגון רבני צהר', ולאחר שנשיא מועצת הרבנות הראשית הרב דוד לאו סייע בהעלאת הנושא בישיבת המועצה. לשאלתי האם לא על כך תקפה ש"ס את הראשל"צ הגר"ש עמאר, בטענה כי שיתף פעולה עם נשיא הארגון הרב דוד סתיו, הסבירו בלשכה כי לא מדובר בשיתוף פעולה הנוגע לנושאים הלכתיים או לפגיעה בהלכה, כי אם בשיתוף פעולה בנושא טכני.

"כזכור, בטקס הצהרת האמונים של מועצת הרבנות הראשית לישראל ב'בית הנשיא' הצהיר הראשון לציון הרב יצחק יוסף כי יפעל לכך שמועצת הרבנות הראשית תקבל החלטה שתפתור את מצוקתם של הזוגות הזקוקים לבירור יהדות, בדבריו אז הדגיש הרב כי יש להעדיף את השירות הציבור על פני שיקולי נוחות של הפקידים רשמי הנישואין. היום כאמור, מצוקה זו באה על פתרונה", הם מסבירים, ומוסיפים כי "מה שאפשר לעשות כדי להקל, טכנית, נעשה".

ארגון רבני צהר מיהר לברך את הראשון לציון ואמר כי "זו החלטה מהפכנית". לדבריהם, "הרישום לנישואים זמן קצר כל כך לפני החתונה פגע בלא מעט זוגות שנאלצו להתמודד עם הליך בירור יהדות ובעיות שונות שהם גילו שבועות ספורים לפני תאריך החתונה".

"נתקלנו בלא מעט זוגות שנחשפו לבעיות בהליכי הרישום זמן קצר לפני הנישואים ובעקבות זאת החליטו לוותר על נישואים כדת משה וישראל. ההחלטה של הרב יוסף תוביל זוגות רבים לרבנות ותצמצם את כמות הישראלים שבוחרים להתחתן שלא כהלכה.ארגון רבני צהר מחויב להנגיש את הליכי רישום הנישואים לזוגות ולהקל בבירוקרטיה על זוגות אלו מתוך מטרה לצמצם למינימום את הזוגות היהודיים שבוחרים להתחתן בנישואי קפריסין".
רבנות ראשית צהר ראשון לציון הצעה רישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד