י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024

ב'דגל' דואגים ליולדות: חוק חופשת הלידה עבר

הצעת החוק של מקלב, גפני ואשר להארכת חופשת הלידה - עד עשרה שבועות, עבר במליאה בקריאה שניה ושלישית

ב'דגל' דואגים ליולדות: חוק חופשת הלידה עבר

מליאת הכנסת אישרה היום (ב) בקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק עבודת נשים, של הח"כים יעקב אשר, משה גפני ואורי מקלב (יהדות התורה). ההצעה נדונה בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, בראשות ח"כ חיים כץ (הליכוד-ביתנו).

חוק עבודת נשים, התשי"ד–1954 קובע את זכותה של עובדת להאריך את חופשת הלידה אם הילד שילדה אושפז בבית חולים לתקופה העולה על שבועיים. כיום הזכאות להאריך את חופשת הלידה בשל כך, היא לתקופה שלא תעלה על תקופת האשפוז, אך לא ביותר מעשרה שבועות.

הצעת החוק שאושרה סופית, מאפשרת לעובדת שילדה אושפז כאמור להאריך את חופשת הלידה לתקופה של עד עשרים שבועות, אך לא יותר מתקופת האשפוז. כמו כן, מוצע להעלות בהתאם את הזכאות לדמי לידה לפי חוק הביטוח הלאומי, כך שבמידה והעובדת עברה תקופת אכשרה מלאה – היא תהיה זכאית לדמי לידה בעבור כל התקופה המוארכת, ובמידה ועברה רק תקופת אכשרה חלקית, היא תהיה זכאית לדמי לידה בגין עד 12 שבועות.

בדיון ועדת העבודה והרווחה, להכנת ההצעה, הציג אליעזר שוורץ, כלכלן מחלקת המחקר והמידע של הכנסת, את אומדן עלות הצעת החוק, לפיו עלות הצעת החוק לא תעלה על 375 אלף שקלים בשנה. גם המוסד לביטוח לאומי שותף להערכה זאת.

יו"ר הוועדה ח"כ כץ תהה מדוע, אם כך, אומדן משרד האוצר לעלות הצעת החוק עומד על 1.8 מיליון שקלים. עם זאת, נציג משרד האוצר בדיון, רן רידניק, הודיע כי משרדו אינו מתנגד להצעת החוק.

עוד עולה ממחקרו של שוורץ כי בשנת 2012 אושפזו 437 תינוקות עד גיל חצי שנה שבועות למשך תקופה של עשרה עד עשרים שבועות. משך אשפוזם הממוצע עמד על 93 ימים ו-219 ימים בהתאמה. דמי לידה ממוצעים לאישה עומדים על 233 שקלים ליום.

ח"כ יעקב אשר אמר בדיון הוועדה כי "משפחות הפגים מתנהלות במורכבות תוך קשיים רבים ואני שמח על ההזדמנות שניתנה לנו להיטיב עמן".

31 ח"כים תמכו בהצעה בקריאות השנייה והשלישית וללא מתנגדים.
כנסת לידות חופשה חוק דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד