י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרב בקשי-דורון: "הזהרתי לא לבחור ברב מצגר"

הראשל"צ הגר"א בקשי-דורון: " לפני שנבחר הרב מצגר הודעתי שיהיה חילול השם" • "ידעתי את המציאות - קיבלתי עדויות"

הגר"א בקשי דורון. צילום: יעקב כהן
הגר"א בקשי דורון. צילום: יעקב כהן

הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב אליהו בקשי דורון, חושף היום (ב') כי פעל נגד מינויו של הרב יונה מצגר לתפקיד הרב הראשי לישראל, זאת בעקבות עדויות שהגיעו לפניו שהעלו את החשש מאי-סדרים בתקופת כהונתו.

בראיון לרדיו "קול ברמה" אמר הרב בקשי דורון כי "נוצר חילול השם גדול עם מה שקרה עם הרב מצגר, לפני שהוא נבחר הכרזתי והודעתי שיהיה חילול השם, משום שידעתי את המציאות, קיבלתי עדויות, אך בכל אופן בחרו אותו".



הרב בקשי דורון אמר כי הוא הביע את דעתו זו נגד מינויו של הרב מצגר, למרות שהגרי"ש אלישיב, הוביל את מינויו של מקורבו: "שאלו אותי בזמנו איך אני אומר שיהיה חילול השם אם הוא ייבחר, הרי סוף סוף הרב אלישיב תומך בו? במקום שיש בו חילול השם, אין חולקים כבוד לרב, מוטב לפעמים לעשות חשבון נפש מוקדם ולא מאוחר".

הרב בקשי דורון גם נמצא בעיצומה של פרשת פלילית אחרת, ולפני כשנה הוגש נגדו כתב אישום ב"פרשת הרבנים", לפיו הורה להנפיק תעודות כוזבות של הסמכה לרבנות עבור למעלה מ-1000 אנשי צבא ומשטרה.

לפי כתב האישום, באמצעות התארים הכוזבים התקבלו במרמה מהמדינה באורח שיטתי מיליוני שקלים כתוספות שכר לאנשי צבא ומשטרה, שלא היה כל בסיס לשלמן.
הרב בקשי דורון הרב מצגר הרב הראשי משטרה חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד