י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בעקבות חשש מכישלון - המחאה בכותל בוטלה

בוטלו ההכנות למחאת בנות הסמינרים, נגד נשות הכותל הבוקר • הסיבות: חשש להשתתפות דלה וכן בקשה של רב הכותל

מחאה בכותל. צילום:  קובי הר צבי
מחאה בכותל. צילום: קובי הר צבי

בעקבות קריאתו של רב המקומות הקדושים, ולאחר הכישלון של המחאה הקודמת, החליטו בבתי גדולי ישראל שלא לערוך הבוקר (ד') מחאה נגד תפילת נשות הכותל, ברחבת הכותל המערבי.

קודם לכן, ניסו ראשי דגל התורה בירושלים לארגן כבכל חודש מחאת נשים נגד התפילה. ואף פורסם כי הגראי"ל שטיינמן ביקש ממנהלי הסמינרים לקיים בבוקר יום המחר את תפילת המחאה שהפכה למחאה חודשית.

חבר מועצת העיר מטעם סיעת 'יהדות התורה', הרב יצחק פינדרוס, אף הודיע כי מהשכונות בירושלים תצאנה הסעות מאורגנות עד לרחבת הכותל המערבי.

אך בימי החנוכה לא מתקיימים לימודים, והועלה חשש שההיענות תהיה דלה כפי שהתבטא הדבר גם בעבר.

"בעבר כאשר לא היו לימודים, והבנות היו צריכות להגיע מהבית, הם פשוט לא הגיעו", אמר ל'בחדרי חרדים', אחד מהמארגנים, "הבנות אינן מוכנות להגיע בימי חופשתן, ואנו למדנו לקח".

כך גם תרמה להחלטה על הביטול, פנייתו של רב המקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ לביטול העצרת.

בפנייתו הסביר כי, "בהנחיית ראש הממשלה הוקמה ועדה למציאת פתרון ליישוב המחלוקות בראשות מזכיר הממשלה, ואף החלו צעדים מעשיים מידיים ליישמו.

"מי שחפץ בפתרון עליו לעשות צעד בונה אמון, כל מי שממשיך במאבק בעת הזאת הרי שיש בזה עדות כי כל מגמתו היא לחבל במגעים ולהבעיר מחדש את השטח, ואז שוב איני יודע איזו תוחלת יש למאמצים של כולם".

"חג החנוכה הוא חג שבו אנו מדליקים את האור כדי לדחות את החושך. אור האחדות צריך לדחות את חושך המחלוקת. הפתרון שהוצע גם כשהוא מנוגד להשקפת עולמי, מטרתו למנוע מחלוקת. אל נא אחים ואחיות להמשיך ולהדליק את בעירת המחלוקת ברחבת הכותל המערבי".

'נשות הכותל', ככל הידוע לא נענו לבקשת הרב רבינוביץ והם צפויים לקיים את התפילה בשעה 8:00 בבוקר.
מחאה עסקנים סמינרים הגראי''ל שטיינמן נשות הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד