י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

האקסטרים של גוש עציון: חוות ארץ האיילים

גוש עציון מכיל בתוכו את אחד המקומות היפים ביותר בארץ - כפר עציון • לאחר אירוח מרגיע בחיק הטבע, תוכלו להתפנות לדבר האמיתי - מסע אקסטרים בחוות ארץ האיילים • מורן כהן עם גלריה מרתקת ואתגרית

האקסטרים של גוש עציון: חוות ארץ האיילים
מורן כהן



השם גוש עציון מעלה לרובנו אסוציאציות על מקומות שאנחנו שומעים את שמם רק בתקשורת. אך בנסיעה קצרה, ניתן להיחשף לפנינת טבע ירוקה והררית, הטומנת בחובה אטרק4ציות שונות ומגוונות. פנו לעצמכם יום של חופשה וצאו לבלות יחד עם המשפחה באחד מחבלי הארץ המרתקים בישראל. אפשר למצוא כאן יקבים מצליחים, מסעדות, מתקני אקסטרים, מעיינות קרירים, ארכיאולוגיה והיסטוריה יהודית בשפע.

כרבע שעה נסיעה מפרידה בין ירושלים לגוש עציון. נקודת הזינוק שממנה אפשר להגיע לכל האתרים באזור היא צומת הגוש בכניסה ליישוב אפרת, או בכל אחד מהישובים הפזורים ברחבי הגוש. אחד האתרים המרשימים, אותו כל חובבי האקסטרים מכירים היטב, הוא 'חוות ארץ האיילים' הממוקמת מול קיבוץ כפר עציון.

רגע לפני שנגיע לחווה, נבקר בכפר עציון. פינה קסומה של ממש במרחק נגיעה מביתר ובית שמש, לא בכדי בחרו בצה"ל לשכן בכפר מכון הכשרה לקראת גיור. הכפר שנאחז באילן עליו היו צופים בערגה ממרחקים כל אימת שנכבש, הכפר שיושב וגורש פעם אחר פעם כבר קרוב לתשעים שנה.

כיום שוכן בכפר בית ספר שדה וגם מרכז אירוח רחב ידיים עם 'צימרים' מפוארים המצוידים בכל אמצעי פינוק אפשרי. 'דגמתי' את אחד הצימרים בלילה שלפני הסיור, על פסגת הר שופע יערות בתחושת התבודדות מול המרחבים האין סופיים. האירוח כלל חזיון אור קולי על תשעים שנות כפר עציון ופרקי חייו השונים, ארוחת בוקר מפנקת וג'קוזי של ממש.

אפשר היה להקדיש כתבה לאירוח בכפר עציון, כל רגע בו נוצל לעוד חוויה והכרות. עבורי היו אלו ארבע אמות חדשות בארץ ישראל, בתחושת נופש בפסגות אירופאיות. הקנאה בתושבי ביתר ובית שמש החרדים גברה, כשהבנתי שלא די בכך שעבורם מדובר בנסיעה בת דקות ספורות מהבית, להם יש פריבלגיה גם במחיר ובשירותים נוספים הנלווים לאירוח.



לונה פארק בטבע

חוות ארץ האיילים היא מקום קסום בלב היער, שם ניתן ליהנות ממגוון פעילויות לקבוצות ולכל המשפחה. במתחם ישנו חי בר ענק, הכולל סוגים שונים של בעלי קרניים ושאר בעלי חיים ובעלי כנף. הקטנטנים (והמבוגרים) שבחבורה ישמחו ללטף ולהאכיל את דיירי החווה. כמו כן, יהנו הילדים מקרוסלת לונה פארק עם דמויות שונות, רכבת לקטנטנים ואומגה של 140 מטר שמרחפת מעל החי בר.

לחובבי הספורט האתגרי מחכים שלל מתקני אקסטרים כמו קיר טיפוס באורך 8 מטר עם מספר מסלולים ברמות שונות, פארק חבלים אתגרי לגדולים ולקטנים ובו ארבעה גשרים מסוגים שונים התלויים בגובה רב ונותנים זווית צפייה מדהימה על הנוף שמסביב, טרמפולינת בנג'י שיורה אתכם לגובה של 13 מטר, נדנדת סווינג - תנופה שתיים ואתם מסתובבים סיבוב מלא 360 מעלות, לא לבעלי לב חלש.

האמיצים במיוחד יכולים לרחף במשך 37 שניות מעל ואדי 'גן עדן', בין שני הרים, באומגה הכי גדולה בארץ שאורכה 600 מטר. הנוף הנשקף ממרומי האומגה, למי שלא עוצם את עיניו מפחד, הוא נוף פנורמי עוצר נשימה של גוש עציון והשפלה.




בטרקטרונים, על דרך האבות

עוד לא מיציתם את גוש עציון? אחת הדרכים המומלצות להיכרות מקרוב עם חבל הארץ היפיפה הזה, היא לקחת סיור ג'יפים או טרקטורונים היוצא גם הוא מחוות האיילים. חברת 'סימוני דרך - טרקטורוני גוש עציון' מפעילה צי טרקטורונים שייקחו אתכם לחוויה בלתי נשכחת שמשלבת בין הנאה לצד תוכן חינוכי, שילוב של ערכים וחשיבה תוך כדי הנהיגה בשטח.

מסלולי הטיולים עוברים בפינות חמד קסומות, בשבילי שמורות הטבע ובנקודות תצפית מהיפות ביותר בגוש עציון. ניתן לבחור בין כמה מסלולי טיול בהתאם למה שחשקה נפשכם, בין אם טיול שעובר בחמשת מעיינות שנמצאים בשטח הגוש, טיול רודף שקיעה, טיול לילה, טיול סימנים המשלב כתבי חידה לאורך המסלול וכן, מסלול הכרמים בדרך האבות.

דרך האבות מתחקה אחר הדרך בה עברו אבותינו בדרכם לירושלים על גב ההר, ומתחילה בנסיעה לואדי "העץ הבודד" דרך חורש טבעי וצבאים מקפצים, מול הנוף המרהיב שניבט מכל עבר. בעזרת הטרקטורון עולים בדרך מאתגרת בין מטעי הכרמים המרהיבים של קיבוצי האזור, עד שמגיעים ל'דרך האבות'. לאחר נסיעה של כחצי שעה, מדוממים מנוע ומאזינים להסבר מרתק על המציאות בזמן בית שני. ליד מקווה טהרה עתיק מימי בית שני שהשתמר בצורה מופלאה, ניתן לרדת במדרגות, ולראות את חדרי הכניסה והיציאה והטיח שמכסה את הקירות ומעידים על סידורי הטהרה הקפדניים שננקטו בעבר.

משם מטפסים לכיוון אמת הביאר, עוברים דרך השכונה החדשה של אלון שבות ונוסעים לכיוון האלון הבודד שהפך לסמלו של גוש עציון. עץ עתיק זה שגילו בן למעלה מ-700 שנה, ראה ממלוכים, עות'מאנים ובריטים, וכן יהודים שפורקים מטען משיירת משאיות ונלחמים לצידו בתקופת מלחמת העצמאות. לאחר הסבר קצר על העץ וכמה תמונות לצידו, ממשיכים בנסיעה חזרה לכיוון נקודת המוצא ונשארים עם טעם של עוד...



























































גלריה איילות כפר עציון גוש עציון תיירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד