ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בחור ישיבה נעצר, מאות הפגינו מול הכלא הצבאי

בחור ישיבה התעלם מצווי זימון לצבא - ונשפט למאסר בכלא 6 • בתגובה, התקיימה הפגנת תמיכה מול שערי הכלא, בהשתתפות הגר"ש אויערבך • אוטובוסים יצאו מירושלים ומבני ברק • שאלת היחס לצווי זימון שנויה במחלוקת: הגראי"ל שטיינמן הורה להיענות לצווים, אך לא לחתום על דבר, בעוד הגר"ש מצדד בהתעלמות מוחלטת • גלריה

צילום: בחדרי חרדים
צילום: בחדרי חרדים

בחור ישיבה חרדי התעלם מצווי זימון לצבא, נעצר – ונשפט ל-14 ימי מאסר במתקן כלא 6 בחיפה. בעקבות כך, הבוקר (ד), בשעה 11:00, התקיימ הפגנה מול שערי הכלא. הגר"ש אויערבך השתתף בהפגנה, אליה הגיע במיוחד מירושלים.

שאלת היחס לצווי הזימון שנויה במחלוקת בין הגראי"ל שטיינמן, אשר מורה להיענות לצווים אך לא לחתום על דבר, לבין הגר"ש אויערבך, אשר מצדד בהתעלמות מוחלטת מהם. הבחור נעצר לאחר שבחר להתעלם, ועל כן זוכה לתמיכת הגר"ש ואנשי 'הפלג הירושלמי', אשר עומדים מאחורי מפגן התמיכה המתוכנן.

הבחור, משה א. מקרית מלאכי, למד בשנים האחרונות בישיבה לצעירים 'פאר משה' בפתח תקוה ולאחר מכן בישיבה הגדולה 'נחלת אשר' בעיר, ושהוקמה לפני שלש שנים.

תחילתו של הסיפור לפני כשנה וחצי בקיץ תשע"ב. משה קיבל זימון ראשון ללשכת הגיוס, טרם מועד פקיעת חוק המסדיר את דחיית גיוסם של בני הישיבות. הוא הגיע ללשכת הגיוס, הצהיר כי 'תורתו אומנתו' והמתין לזימון הבא, בו תכנן להגיש את המסמך מטעם הישיבה ואישור מועד הישיבות.

אלא שבחודש אב פקע החוק ובהוראת הבג"ץ נקבע כי לשכות הגיוס לא יתייחסו יותר למסמכי הדיחוי של 'תורתו אומנתו', אלא יקבלו את הבחורים לתחילתו של הליך רישום רגיל, לקראת הליכי מיון וגיוס ככל צעיר ישראלי.

לפני שנה, בחורף תשע"ב, קיבל צו הקורא לו להתייצב שוב בלשכת הגיוס. בעצת רבותיו ובני משפחתו החליט להתעלם.

במהלך השנה נשלחו אליו כמה זימונים, אך הבחור התעלם מכולם. בתחילת השבוע שהה בביתו, ובלילה שבין ראשון לשני נעצר על ידי המשטרה הצבאית.

במעצר נאמר לו כי באפשרותו להצהיר על הסכמה לשירות צבאי, אך אם יימנע מכך – יובא למשפט צבאי. הבחור סירב והבהיר כי ברצונו להמשיך וללמוד בישיבה. הוא הובא בפני שופט צבאי, אשר, כאמור, פסק לו שבועיים מאסר בכלא 6 בחיפה.

אמש (ד) נעשו ניסיונות להפגיש את הבחור עם עורך דין חרדי.

מדובר צה"ל נמסר: "המלש"ב המדובר לא התייצב בלשכת הגיוס להסדרת מעמדו ולפי כך טופל בהתאם לפקודות הצבא".













צבא התייצבות צו ראשון כלא בחור ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד