כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ועדת השרים אישרה: המדינה תוכל לכלוא מסתננים

ועדת הפנים אישרה את הצעת החוק למניעת הסתננות • מירי רגב: "הימנים דואגים לזכויות אדם אך רוצה שהמהגרים יעזבו את הארץ"

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ מירי רגב, אישרה היום (ד) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק למניעת הסתננות. הצעת החוק נדונה בעומק על יד הוועדה בשל היותה רגישה מאד.

הצעת החוק נכתבה, בין השאר, עקב פסיקת בג"צ שביטלה את האפשרות להחזיק מסתנן במשמורת לתקופה של עד שלוש שנים, בשל העובדה שאפשרות זו אינה מידתית וסותרת את יסוד החירות הקבוע בחוק כבוד אדם וחירותו.

על פי הצעת החוק שאושרה לקריאה שנייה ושלישית יהיה ניתן להחזיק מסתנן במשמורת עד תקופה של שנה. כמו כן יוקם מרכז שהייה למסתננים שבו יזכו המסתננים למקום לינה, מזון ושירותים רפואיים. מרכז השהייה יהיה מתקן פתוח במהלך שעות היום אך ייאסר על המסתננים לעבוד ויוצע להם לעזוב את הארץ מרצון.

יצוין כי במהלך הדיונים וידאה ח"כ מירי רגב, יו"ר הוועדה, כי שירותי הרפואה והרווחה במתקן יתאמו את גודל האוכלוסייה במתקן ואת אופייה. כמו כן וידאה כי שירותי התחבורה אל המתקן וממנו יהיו הולמים. בתום הדיון אמרה ח"כ מירי רגב כי "גם הצד הימני של המפה הפוליטית דואג לזכויות אדם אבל בעיקר רוצה שמהגרי העבודה יעזבו את הארץ".

ח"כ מירי רגב, הדגישה כי מדובר בחוק חשוב ומידתי כזה שנותן מענה לדרישות בג"ץ ומצד שני מעביר מסר חד וברור שמדינת ישראל נחושה להילחם בתופעת מסתנני העבודה. עוד אמרה כי חוק זה מצטרף לשורה של חוקים ותקנות שמוביל שר הפנים, ח"כ גדעון סער, ויש לברכו על העשייה המאומצת שלו בנושא זה. ח"כ רגב הדגישה כי סוגיית המסתננים הינה סוגייה מורכבת ויש לנקוט בפעולות נוספות הכוללות חקיקה ומו"מ עם מדינה שלישית שתהיה מוכנה לקבל את מהגרי העבודה.
מסתננים ועדה שרים הצעת חוק כליאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד