י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הכנסת נגד מכירת קמעות וסגולות בבתי קברות

הצעת חוק של עפר שלח תאסור מכירת קמעות ותשמישי קדושה בשטח בית הקברות • "ניצול ציני של משפחות אבלות"

צילום ארכיון
צילום ארכיון

מליאת הכנסת אישרה היום (ד) בקריאה טרומית את הצעת חוק שירותי הדת היהודיים, של ח"כ עפר שלח (יש עתיד) וקבוצת ח"כים.

הצעת החוק נועדה לקבוע כי מי שנותן שירותים בבתי עלמין וכן כל אדם אחר, לא ימכור בשטח בית העלמין או במרחק הקטן ממאה מטרים מפתחו כל מוצר, נכס או שירות שאינו קשור במישרין לשירותי ההלוויה או הקבורה, אלא באישור השר. עוד מוצע לקבוע כי נותן שירותים כאמור, יענוד באופן גלוי בעת מילוי תפקידו תג המזהה אותו ואת תפקידו.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "בבתי העלמין קיימת תופעה, לפיה מסתובבים בשטח המקום אנשים המוכרים קמעות ותשמישי קדושה למשפחות האבלות. המשפחות, שאינן יודעות את נפשן מרוב צער, ולעיתים קרובות גם אינן מתמצאות בהלכות הדת לעומקן, חשות חובה הלכתית ברכישת מוצרים אלו. תופעה זו מתרחבת גם אל המבקרים הנוספים שמרגישים צורך לנחם את המשפחה. מדובר כמובן בניצול ציני של אבלם של האנשים לצורך עשיית רווח, תופעה שיש למנוע.

"מטרתו של התיקון היא הסדרת הפעילות המותרת בשטח בית העלמין ומניעת ניצולם של האבלים. בנוסף, התיקון שואף להסדיר את סוגיית הזיהוי של עובדי חברה קדישא כך שיוכלו האבלים להבדיל בין גורמים מורשים שמטרתם סיוע בקבורה על פי ההלכה לבין גורמים בעלי אינטרסים פרטיים בשטח בית העלמין".

יוזם הצעת החוק, ח"כ עפר שלח, אמר: "המטרה שמיני רוכלים שמסתובבים בבתי קברות לא יוכלו להטריד ולהוסיף צער נוסף למשפחות הנפטרים".

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד-ביתנו) הוסיף: "מודה ליוזם הצעת החוק, אלו הדברים האזרחיים הקטנים – גדולים שהכנסת יכולה וצריכה לדאוג להם".

49 ח"כים תמכו בהצעה בקריאה הטרומית ולא היו מתנגדים. ח"כ אחד נמנע. ההצעה תועבר לוועדת הפנים והגנת הסביבה, להכנתה לקריאה הראשונה.
כנסת קמעות סגולות מכירה בית קברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד