י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לא יכולה לטפל בילד? חופשת לידה ...לבעל

אושר בקריאה ראשונה: גבר שאשתו סובלת מנכות או מחלה ואינה יכולה לטפל בתינוק - יקבל חופשת לידה

לא יכולה לטפל בילד? חופשת לידה ...לבעל

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום (ד) לקריאה ראשונה הצעת חוק של ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), שתאפשר מתן חופשה ודמי לידה לגבר שאישתו אינה יכולה לטפל בתינוק מפאת נכות או מחלה.

עד היום אושרו דמי לידה רק לגבר שאישתו עובדת וזכאית לדמי לידה בעצמה, אך אינה יכולה לטפל בילד בשל נכות או מחלה. עם זאת, במצב בו האם לא עבדה לפני הלידה, נאלץ האב לעזוב את עבודתו לתקופה של חודשים ללא כל מענה כלכלי מהמדינה או לשלם סכומים גבוהים עבור טיפול יומיומי בתינוק בין יומו.

בתגובה לאישור אמרה ח"כ אלהרר: "דמי הלידה יאפשרו לבעל להישאר בבית ולטפל בילד מבלי להפסיד את מקור ההכנסה היחידי של המשפחה ולשקוע בחובות".

עוד הוסיפה אלהרר, המתניידת בעצמה באמצעות כסא גלגלים וילדה השנה את בנה הבכור: "לשמחתי אני לא זכאית לקצבת נכות כללית ולכן החוק הזה לא מדבר עליי. הצעת החוק מבוססת על מקרה אישי של משפחה שפנתה אליי לפני מספר חודשים".

יו"ר הועדה ח"כ חיים כץ, שהצטרף בעצמו להצעת החוק, אמר בדיון: "למרות שהחוק לא נוגע לה ישירות, הצעת החוק של קארין מראה שאנחנו חברי הכנסת מחוקקים מהחיים. רק כשדברים באים על בשרינו אנחנו שמים לב אליהם. קארין היא הפה של אזרחים רבים במדינת ישראל".

על אף התנגדותו של המוסד לביטוח לאומי, שביקש להציע הסדר חלופי להצעה, אישרה הוועדה את הצעת החוק לקריאה ראשונה.
חופשת לידה ביטוח לאומי הצעה גברים נכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד