ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

אריה דרעי שובר 'ימינה' אצל מתיישבי הגוש

יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי ביקר ביישובי גוש עציון • את הדלקת נר חנוכה עשה במתחם ההרודיון

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון



חג החנוכה הוציא את יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי ליום של ספק סיור, ספק יום כיף ביישובי גוש עציון, כשבסיומו של היום הוזמן כאורחו של ראש המועצה האזורית גוש עציון דוד פרל לטקס הדלקת נר אחרון של חנוכה במתחם ההרודיון.

הבוקר (ד') סעד דרעי צהריים עם פרל וסייר יחד עם מנהל עמותת התיירות ואישי ציבור נוספים מהימין באזור גוש עציון. הוא, בני משפחתו, ונכדיו.

מחוות ארץ האיילים (מתחם האטרקציות האזורי) בו ממוקמת האומגה הארוכה ביותר בישראל, בואכה 'מעלה עמוס', היישוב בו פתח דרעי את מסעו הפוליטי של חייו כשכיהן בו כמזכיר הראשון של היישוב והיה ממקימיו וסיים בהדלקת נרות חנוכה בהרודיון.

וכך, מגלישה יחד עם ראש המועצה וסגנו באומגה (כן, דרעי גלש גם גלש...), עבור דרך התוכניות המגוונות נכנס גם הקטע המקצועי, סקירת ההתפתחות של האזור.

במהלך הנסיעות הצטרף דרעי לרכבו של ראש המועצה והשניים החליפו חוויות שונות, במהלכן סיפר דרעי על תרומתו להתיישבות היהודית, ופעילותו למען יישובים אלו בתפקידיו השונים בממשלות ישראל.

ראש מועצת גוש עציון שאירח בהרכב מלא את דרעי לאורך כל הסיור, המשיכו ליישוב מעלה עמוס בו מתגוררים תושבים חרדים, וקיימו ישיבה במקום על מצב היישוב.

דרעי שהיה מזכיר היישוב הראשון וחבר המועצה האזורית קיבל סקירה מלאה על הנעשה ביישוב, ועל התוכניות להרחבתו ב300 יחידות דיור נוספות. דרעי התעניין בפרטים, והפגין בקיאות בנעשה לגבי התפתחות היישוב. בסיום הביקור קיבל דרעי תעודת הוקרה מראש המועצה ויו"ר היישוב הנוכחי על תרומתו להקמת היישוב.

יו"ר ש"ס הודה בדבריו לפרל על האירוח ואמר כי ההרודיון היה סמל של גבורה עבור לוחמנו, ומנגד סמל לרודנות של עמים אחרים בנו, והדלקת נרות חנוכה במקום זהו ניצחון העם היהודי. "אתם החיילים והחיילות ממשיכים את הרוח של המכבים והתרבות שלהם, שיתגברו על היוונים שניסו להשמיד את התרבות של העם היהודי. המאבק של היוונים היה לא להרוג את אותנו, אלא להשליט את התרבות שלהם עלינו, ולשמחתנו לא כל היהודים הלכו איתם. המכבים הכריזו מי לה' אלי, ובזכותם אנחנו פה".

דרעי התייחס גם להתיישבות היהודית במקום ואמר כי "רק העם היהודי המשיך בתרבות שלו מתקופת היוונים אחרי שכולם השתנו וזה בזכות המשולש הקדוש: עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. תענוג לראות איך עם ישראל חוזר לארצו ומתפתח, והלוואי ואהיה שליח טוב להמשיך לפתח את מוסדות החינוך וההתיישבות כפי שעשיתי בעבר", דרעי אף פנה לחיילים ואמר להם כי "אנחנו מתפללים עליכם החיילים ודואגים לכם".

ראש המועצה האזורית דוידי פרל דיבר על חשיבות ההתיישבות ואמר לדרעי: "היה לנו ולך חשוב לחזור לפה ולראות את ההתפתחות, על מנת שיחד נוכל להעמיק את השורשים היהודיים במקום, ונפעל שנצח ישראל יישאר פה לעד, בעזרתך ובעזרת נציגיך בכנסת".

מנכ"ל עמותת תיירות גוש עציון גד כהנא הוסיף כי "הסיור והחיבור לאתרים והיישובים בגוש עציון הינו משמעותי ביותר ואנו מודים ליו"ר אריה דרעי על הגעתו והתעניינותו ומצפים לשיתוף פעולה בעתיד".
אריה דרעי ש''ס ימין שמאל מעלה עמוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד