ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אלעד: התפוצץ המשא ומתן בין קריספל לפרוש

המשא ומתן בין צוריאל קריספל לראש העיר הנבחר ישראל פרוש - עלה על שרטון • כמנהיג הרוב במועצה יקבע את זהות הסגנים

ישראל פרוש. צילום: ארכיון
ישראל פרוש. צילום: ארכיון



יו"ר סיעת ש"ס באלעד, צוריאל קריספל, הודיע הערב (ד'), על פיצוץ המשא ומתן בינו לבין ראש העיר הנבחר ישראל פרוש. כן הודיע על נטילת מקצת מסמכויות הניהול בעיר.

עם זאת אנשי פרוש עדיין אופטימיים, ומקווים להמשך המשא ומתן.

הרקע לפיצוץ הוא ויכוח בנושא מינויי הסגנים בשכר, כאשר ש"ס דורשת לקבל את שני תפקידי הסגנים בשכר, היחידים בעיריית אלעד.

אך 'דגל התורה' השותפה לפרוש דורשת גם היא סגן בשכר. ופתרון של פשרה שהציע פרוש, התברר כבלתי ניתן ליישום ממהיבט החוקי.

על פי חוק, בעל הרוב במועצה הוא זה שיכול לקבוע את זהות סגני ראש העיר ואת ראשי הוועדות בעירייה, וקריספל הזוכה כיום ברוב, הודיע כי ימנה כרצונו את סגני ראש העיר.

במכתב לפרוש מבקש קריספל לכנס את מועצת העיר ולמנותו לסגן יחד עם חבר המועצה ברק צברי. כך גם הינו מתכווין להחזיק בתיק תכנון ובניה, ואת צברי למנות כממונה על הכספים והגזברות.

עם זאת בלשכת ש"ס מביעים אופטימיות: "למרות הקשיים, נמשכים המאמצים הכנים להקים קואליציה רחבה מקיר לקיר באלעד", הם אומרים.

"הדרישה שנדחתה", מסבירים בלשכה, "היא דרישה אחת בלבד, לקבל את שני תפקידי הסגנים בשכר, היחידים בעיריית אלעד, ולהשאיר את שאר השותפים ללא תמורה ראויה. למרות הסכמתנו, יחד עם שותפינו מתחילת הדרך סיעות דגל התורה והבית שלנו, ללכת לפשרה, התברר כי ישנה בעיה חוקית עם הדבר, ואנחנו חרתנו על דגלנו את קיום ההסכמים וההתנהלות על פי כללי מנהל תקין".

"יודגש, כי על מנת להרבות שלום בעיר, פעלנו מול משרד הפנים, יחד עם עורך דין מומחה בתחום, כדי למצוא פתרונות שישביעו את רצון כל הצדדים. לצערנו, בנושא זה נתקלנו בתקנות ברורות של משרד הפנים שלא מאפשרות את אותן פתרונות, למרות כל הניסיונות שלנו".

"בהודעה לסיעת ש"ס הסברנו את הדבר והוספנו כי אנו בטוחים שעם הבנה ורצון טוב נמצא את הדרך המשותפת להצלחת המשימות העומדות לפתחנו בקדנציה זו. חשוב לציין כי מלבד דרישה זו, לא התגלעו חילוקי דעות בנושאים מהותיים, כמו עתידה הכלכלי של העיר ופיתוחה, עתידם של התושבים ונושאים אקוטים נוספים. אין לנו ספק כי כולנו רואים בעין אחת את השאיפה היחידה, והיא לעשות סוף להתנהלות הלא נכונה שהייתה נהוגה כאן בעיר וליצור עתיד טוב יותר לתושבים. אנו תקווה כי כל הגורמים בעיר ישכילו לפעול יחד למען טובת העיר ותושביה. פנינו ומעשינו לאחדות, וכך יהיה גם בעתיד".

"ראש העיר פנה בעבר", אומרים בלשכה, "ופונה גם מעל במה זו לראשי סיעת ש"ס, וקורא להם להניח בצד את חילוקי הדעות, ולשים דגש על הדברים המהותיים העומדים לפתחנו, כמו התקציב השנתי, יציאה למכרזים חיוניים לבניית שני בתי ספר, גני ילדים, אודיטוריום ומתנ"ס. הצעתי לעמיתיי להקים ועדה משותפת לצורך העניין. אם טובת העיר חשובה להם, זה הזמן לפעול יחד ובמהירות לפיתוח וקידום העיר".
אלעד בחירות משא ומתן ישראל פרוש צוריאל קריספל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד