כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

עצמאי בשטח: ישי ביקר את הגראי"ל והגר"ח

אלי ישי ביקר היום אצל הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי • הסיבה הרשמית: מינוי דיינים, אך האם בחזון איש מנסים לאותת לדרעי?

אלי ישי אצל הרב שטינמן, ארכיון
אלי ישי אצל הרב שטינמן, ארכיון

לא תשמעו לזה אישור מצד א' או מצד ב', אבל בשטח תוכלו לראות הרבה מאד פעולות שנעשות כדי לבסס את חלוקתה העתידית של ש"ס לשני חלקים.

"חלילה וחס", יאמר ח"כ אלי ישי בנחרצות, וידגיש כי כולם פועלים למען התנועה הקדושה. "חלילה וחס", יאמר גם היו"ר אריה דרעי, כמובן, ויעשה הכול כדי לחבק את ישי אל חיקה של התנועה, כולל מקום בשלישיית הראש של שולחן ישיבות הסיעה.

אבל בשטח, זה עושה רושם שונה מהאמירות הרשמיות.

מילא העובדה שאצל שניהם מלא הלו"ז בסיורי שטח בלתי מתואמים. גם בעבר, בהיות אלי יו"ר תנועה, לא תואם הלו"ז שלו ושל אריאל אטיאס, אז שר השיכון, מעולם. והיו גם היו חריקות, שכללו ניסיונות נואשים להסתירם מעיני עיתונאים, שלא בהצלחה יתירה, יש לציין. אלא שהפעם מדובר ביותר מזה.

אולי משום שאיש לא חשב מעולם שאטיאס מעוניין למלא את מקומו של יו"ר התנועה. הוא לא מעוניין בתפקיד, לא תודה. לא רק באמירה מן השפה ולחוץ, אלא במעשים בשטח.

אצל אלי המצב שונה. למרות שהוא מקפיד לחזור ולומר שאין לו שום כוונה, לא כיום ולא בעתיד, לפלג את התנועה, הלו"ז שלו משדר פעילות עצמאית מדי.

אז נכון שבתוקף תפקידו כחבר בוועדה למינוי דיינים הוא אמור לרקוח מרקחת עם שאר חברי הוועדה, כך גם עם חברי הכנסת מהסיעה האחות, 'דגל התורה'. את החברים מאגודה הנושא מעולם לא עניין יתר על המידה. מצד שני, היו"ר מן הסתם היה מצפה לטלפון של התייעצות לפני ביצוע מהלכים. גם כדי שלא ייווצרו כפילויות, גם משום שיש גירסה שאומרת שהוא זה שבישל את הדיסה שאיפשרה להכניס את אלי בוועדה. כך טוענים חלק מחברי 'יש עתיד', לפחות.

אנשיו של אלי מכחישים בנחרצות, כמובן, אלי אינו עוסק בזוטרות מעין אלו.

אבל דומה כי מדובר בהרבה יותר מדילים בוועדה למינוי דיינים.

סדר היום להיום, 'זאת חנוכה', הוא רק דוגמה.

את היום פתח ישי בביקור בביתו של הגר"ח קניבסקי, לקבלת ברכה ולשיחה בנושא עולם הישיבות. משם נסע לביתו של הגראי"ל שטינמן, שם שוחח גם על נושא הדיינים. וכמובן, גם על נושא חוק הגיוס עולם התורה וכל הנלווה לצרות בהן שקועה היהדות החרדית.

בהמשך סר למעונו של הגר"ש בעדני, חבר מועצת חכמי התורה, לשיחה שעסקה "בהכל", אבל בהחלט גם בענייניה הפנימיים של תנועת ש"ס, וארכה כשעה תמימה. בהמשך יגיע אל מעונו של הגר"מ מאזוז.

"ח"כ ישי התקבל בחביבות גדולה", הגדירו בחזון איש את הפגישה. ולמרות שחלילה לא אמרו שהייתה פה כוונה לאותת לדרעי איתות כזה או אחר, קשה להתעלם מהעובדה שעד היום, מאז פורקה השלישייה והפכה למודל יחיד שבראשו עומד דרעי, לא הגיע ישי לביקור רשמי בחזון איש. פגישות בלתי רשמיות היו גם היו, אבל הן לא מאותתות דבר וחצי דבר.

אין ספק שב'דגל התורה' צברו כעסים (הדדים, אגב, כי לש"ס בטן טעונה לא פחות) הן בפרשת אי סגירת הקואליציה באלעד, עבור בנטילת תיק החינוך בירושלים (כאילו שאתם לא לקחתם לנו עיר שלמה שהייתה שלנו במשך שנים, יאמרו בש"ס) וכלה בבית שמש שם מתקשה אבוטבול לתת לנציגי 'דגל' את מבוקשם – סגנות בשכר פלוס תיק תכנון.

אין ספק שהגעתו של ח"כ ישי לבית שברח' חזון איש (אל הגר"ח פשוט יותר להתקבל) היא איתות. האם תתערב דגל בעתיד בגורלה של ש"ס? – ימים יגידו. כך או כך, מאחר ודרעי 'לא נולד אתמול' בפוליטיקה, אין ספק שהוא כבר מכין את מרקחת התשובה של עצמו, גם אם לא ידבר על כך בפומבי.

כך או כך, קשה שלא לצפות את ש"ס העתידית – דרעי הבונה לו את ציר אביגדור ליברמן או אהוד אולמרט כראשי ממשלה, לצד ישי הבונה לו את ציר בנימין נתניהו או גדעון סער לראשות הממשלה. בדרך, תשמעו עוד הרבה מלל על חשיבות אחדות התנועה ואיחוד הכוחות, זה לא מה שתראו בפועל ובשטח.

ורק משפט אחד חסר כאן לסיום: דעת קודשו של הגר"ע יוסף זצ"ל על המתרחש בתנועתו. מן השמים הוא וודאי משקיף ורואה















סיור אריה דרעי אלי ישי שס הרב שטינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד