י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אחרי הבחירות: אלעד עדיין לא שקטה

האשכנזים והספרדים עדיין נאבקים באלעד • המשא ומתן תקוע, אין קואליציה באופק • בפנים: מכתבו של יהודה אבידן ומכתב התגובה של ראש העיר ישראל פרוש

אחרי הבחירות: אלעד עדיין לא שקטה
בועז בן ארי



שבועות אחדים חלפו מאז יום הבחירות, בערים השונות הולכות ומוקמות קואליציות, אבל העיר אלעד, כמו גם העיר בית שמש, עדיין 'תקועות'.

אך בעוד בבית שמש, המלחמה ניטשת בין החילונים לחרדים, באלעד הסיפור שונה - ש"ס נגד שלומי אמונים ודגל.

המפתיע הוא כי לפני כשבוע דיבר יו"ר ש"ס צוריאל קריספל כאן ב'בחדרי חרדים' והביע תקווה כי העניינים עומדים להיסגר על הצד היותר טוב. ישיבת המועצה שכונסה אף התנהלה בצורה חגיגית, והשנים פרוש-קריספל נצפו כשהם נוסעים יחד וברכב אחד לאירוע.

אמש שיגר יהודה אבידן, איש צוות המו"מ מטעם ש"ס, מכתב חריף לראש העיר הנבחר ישראל פרוש, ובו שטח את טענותיו.

מכתבו של יהודה אבידן למשה פרוש

הלן מכתבו של אבידן, מכתב ששוגר על ידו לאיש צוות המשא ומתן משה פרוש:

"מכובדי, הצטערתי לקבל את תשובתך בעניין המשא ומתן על הרכבה של הקואליציה העתידית בעיר אלעד בראשותו של אחיך ר' ישראל פרוש, ושכל הקורא אותה מבין שכל תוכנה הינו בעצם אך ורק לצורך התעמולה בכלי התקשורת, על מנת להסביר כאילו שאנחנו אלה הם שאינם נוהגים באחריות, ואילו אתם בלבד הינכם בוגרים ואחראים.

שמח אני שדאגת לשלוח את תשובתך בכתובים ( אני מבין שכנראה לא היה לך את האומץ לשוחח עימי טלפונית ולומר לי את תשובתך, אני לא מכיר התנהלות כזאת בין צוותי מו"מ שכך נהגו, ובטוחני שאם היית מתייעץ ושואל את אביך שיחיה, הוא היה מספר לך שמן הראוי שתרים טלפון, ותנסה לפחות ולו למען הנימוס, לבקש להיפגש, ואולי להציע איזה שהם חלופות ראויות, אבל ככה זה, כשאצלכם הבחירות לא נגמרו והיחצנים עדיין עובדים, אני מרשה לעצמי להזכירך, הבחירות כבר הסתיימו וכך לא מתנהגים).


כיון שכך, גם אני אשיב לך בכתובים וברשותך, רק אסקור בקצרה את דרך התנהלותכם מתחילה.

זה התחיל בכך שטרחתם להזמין אותנו רק כשבועיים לאחר הבחירות, וגם זאת רק לאחר שאני הוא זה שיזם את שיחת הטלפון, גם אז לקח לכם ארבעה ימים להיפגש (ללא ספק תטען שהמתנת לפלוני ואלמוני. תירוצים) אבל לא נורא סוף סוף נפגשים, באתם מאוד מוכנים ומסונדלים כך שכל מה שהיה לכם לספר לנו שתפקיד המ"מ תפוס, כך גם יו"ר ועדת תכנון ובניה ותיק הנדסה, סגן נוסף הובטח אף הוא ליקיר הצבור החרדי מהבית היהודי מר שי נתן שהובטח לו סגן בתואר(כנראה כאות הוקרה על תרומת מפלגתם לעולם התורה הם הרי עדיפים מש") וכן שתיק החינוך והמנגנון תפוס לנציג ויז'ניץ (כאן אני חייב להיות הגון שעל החינוך והמנגנון הסכמתם לומר שזה לא קריטי ויש מה לדבר וגם על הסגן בתואר של מר נתן הסכמתם לדבר).


הודעה זאת שלכם התקבלה בתדהמה אצלנו, וזאת במיוחד שעל אף כל המשקעים של הבחירות, לאחר שנוהל קמפיין שאינו זכור כמותו במגזר החרדי, תוך חציית כל קו אדום כנגד הרב קריספל, אף על פי כן, ולמרות זאת, שמנו הכול מאחור, ואמרנו לכם שאנחנו מכבדים את רצון הבוחר שנתן מנדט לרב פרוש כראש העיר, אך אנו מצפים מכם שתכבדו באותה מידה את רצון הבוחר שנתן לנו רוב במועצת העיר, שזהו בעצם כלי ניהולי לא פחות מהזכות שניתנה לראש העיר (מה לעשות זו הדמוקרטיה ואלו כללי המשחק).

לתומנו חשבנו בכנות שטובת העיר עומדת לנגד עיניכם, (הרב קריספל אכן דיבר על כך בכל כלי התקשורת מתוך אמונה אמיתית בדבר כוונותיכם) ולכן החלטנו לא להתנצח ולריב וביקשנו מכם בסיומה של הפגישה הראשונה לחזור אלינו עם הצעה שמכבדת יותר, וזו גם הסיבה שלא הסכמנו להציע הצעה חלופית כלשהיא, כאשר היה ברור לכולם שחייבת להיות הצעה שתשקף את הרוב שלנו מחד, ואת העובדה שגם בקדנציות קודמות, כאשר ראש העיר היה מטעם ש"ס הסגנים בשכר, והתפקידים הבכירים היו בידי יהדות התורה.

כמובן, שלפגישה הבאה המתנו שוב מספר ימים, כאשר כל אותו הזמן דאגנו לשמור על שקט מוחלט ועל כבודו של ראש העיר, ועל מנוחתו בבלגיה, וכל זאת ע"מ לא לחבל באמת ברצון הטוב שהיה מצידנו, ולא לספק לאף אחד שום תירוץ לפוצץ את המו"מ, מה שלא קרה מצידכם כאשר כבר ביומיים הראשונים לאחר הבחירה, דאגתם לשלוח את יקיר הציבור החרדי מהבית היהודי לעשות "סדר" בעירייה, ולנקות את הלשכות מהספרדים, תוך שליחת איומים כלפי עובדות, שכל חטאם שהם ספרדיות, ותוך כדי ניתוק מחשבים לעובדים, התנהגות ללא ספק ברוטאלית החורגת מכל כללי המינהל התקין.

כאשר מר נתן לא סיפק את הסחורה במלואה ובאופן מיידי, דאגתם לשלוח את מר יהודה ווצלר שלא בחל בשום דרך אפשרית, העיקר לספק את הסחורה, ורק לאחר שהתרענו בשער בת רבים על כך, התנצלתם, והבטחתם להרגיע, מה שבפועל לא קרה והסיכום לא בוצע לצערנו.

לדאבוננו, גם בפגישה הנוספת שקיימנו לא הגעתם עם שום בשורה חדשה, מלבד איזה רעיון שמראש ידענו שהוא חסר סיכוי, וגם לכך הסכמנו, על אף שבקדנציות קודמות, כאשר היו שני סגנים בשכר אצלכם, לא הראיתם נכונות לבוא לקראתנו, אבל לא נורא מה לא עושים למען טובת העיר.

בד בבד ביקשתי מכם, בואו נמשיך לדון מה קורה אם התשובה שלילית, התעקשתם שלא לדון בזה כעת, ואמרתם שזה פורום רחב מדי, גם לבקשה זאת הסכמנו, וקבענו צוות מצומצם שייפגש וינסה להתקדם, אבל לצערי עד היום לא התכנסנו, ולא כדאי שגם כאן אפרט, ממש מיותר.

וכך, פעם אחת ביקשתם 48 שעות, וכך פעם שנייה ביקשתם עד סוף חנוכה וקיבלתם, אבל בינתיים חשבנו שנשב ונדבר, אולם, ככה זה, כשראש העיר חוזר מחו"ל ומיד נוסע שוב לחו"ל, ואחר כל זאת אתה מעז לכתוב לי, שדי לברדק שהיה בחמש עשרה שנה האחרונות? אז רק להזכירך, שרוב חברי המועצה היוצאת, היו ממפלגתך, הסגנים גם הם היו ממפלגתך, התפקידים והתיקים הבכירים, אף הם היו בידי מפלגתך, ועם כל זה ולמרות האמור לעיל, נהגתם בחוסר אחריות מוחלטת בכל הקשור בניהולה של העיר, וכלפי ראש העיר, כשבפועל לא חשבתם שצריך להסתכל על כלל הצרכים בעיר. אבל לא עוד.

אנחנו, הרב פרוש לא נתנהג כמותכם חלילה ובהפקרות בה נהגתם, אנו מתכוונים ונכונים לשרת את תושבי העיר כולה גם אם זה יהיה מספסלי האופוזיציה ובאחריות מירבית.

יש לנו נבחרת מצויינת של אנשים נפלאים, חדורי מוטיבציה ובראשם, את האדם עם הניסיון הגדול והרב ביותר בעיר, בדמותו של הרב צוריאל קריספל, וביחד עם הרב ברק צברי ושאר חברי הסיעה נראה קבל עם ועולם שאפשר להיות אחראיים, ולא לנצל את הרוב שבידם לרעה חלילה אלא נהפוך הוא ורק לטובה .

לסיום, ברצוני להבהיר שעם קבלת מכתבך אליי, אנו רואים בזה כהודעה מצידכם על אי רצונכם לראות בנו שותפים ראויים לניהול העיר, אלא המשכו של מסע הבחירות, זריית חול בעיני הציבור, אכן הרבה כסף ומשאבים שפכתם עד היום, ועל רצונכם להמשיך להשפיל ולפגוע בציבור הספרדי המונה את רוב רובה של העיר אלעד וחבל שכך.

מי שברכת מרן זצוק"ל זיע"א מלווה אותו אינו חושש לעולם. אי לכך אנו רואים עצמנו משוחררים מכל מחויבות ואת המשך דרכינו נודיעך בקרוב".

התגובה: ישראל פרוש כותב ליהודה אבידן

מכתב התשובה לא איחר לבוא, והוא שוגר ישירות ע"י ראש העיר הנבחר ישראל פרוש ליהודה אבידן.

"קיבלתי ממך לפני יומיים שיחת טלפון, בפעם הראשונה בה שוחחת איתי בעניין המו"מ, סיפרת לי שאינך מקבל תשובות ברורות מצוות המו"מ לגבי הרכבת הקואליציה. ניסיתי להסביר לך כי אנו עושים את כל הניסיונות להגיע להסדר המקובל על כל הצדדים, ואף פועלים עם אנשי מקצוע בנידון.

בדקות הבודדות ששוחחת איתי נדהמתי לשמוע שאתה מאיים ואומר בפה מלא כי אתם הולכים להעביר אותי, ובעיקר את תושבי העיר, קדנציה עם גירסה משופרת ממה שעברו קודמיי לתפקיד הרב יצחק עידן והרב צביקה כהן.

במהלך כל התקופה האחרונה אני שומע איומים דומים בשמך ובשם אחרים, ואני לתומי הייתי בטוח כי מדובר בשמועות ולשון הרע, וכי אנחנו הולכים יחד לנהל את העיר ולפתור את כל בעיותיה.

לאחר מכן ניסיתי להשיג אותך טלפונית מספר פעמים, אך ללא הצלחה.

הסברתי לך בשיחתנו, ולכל מי שרצה לשמוע, כי אני הצעתי להקים ועדות חשובות, באופן מיידי וללא קשר לקואליציה, זאת כדי לקדם את צרכי העיר ולהכין את פתיחת השנה כראוי לילדי העיר.

כשנפגשתי בשבוע שעבר עם הרב צוריאל קריספל והרב ברק צברי, הצעתי להם לכנס ועדת מכרזים, ואף הצעתי כי בראשה יעמוד הרב קריספל, כדי שתהיו בטוחים שמבחינתנו אתם שותפים מלאים לניהול העיר וזאת כדי לזרז את המכרזים עבור מוסדות החינוך שיהיו מוכנים לתחילת השנה.

לצערי, תשובתכם היתה שהם מעדיפים להמתין להסדר מלא, ובעיקר שיכלול את חלוקת התפקידים בשכר שהיא הדרישה היחידה לה נאלצנו שלא להיעתר בשל המגבלות שהטיל משרד הפנים מול התחייבויותינו הקואליצוניים לשותפים אחרים.

אני חייב לומר לך הרב יהודה, שאני המום מצורת ההתנהלות הזו. לא ידעתי שבגין משרה בשכר, זו או אחרת, אפשר להפקיר עיר שלמה על תושביה ולמנוע התקדמות תהליכים חשובים.

אני חוזר וקורא לכם, העיר היא לא שלנו, היא של מעל ארבעים אלף תושביה שרוצים שינוי ואחדות. אנא, הצטרפו אלינו, התעלו מעל כל משקעי העבר ונוביל את העיר קדימה
ישראל פרוש צוריאל קריספל אלעד יהודה אבידן עיריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד