י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שריפת פתילות ב'תולדות': "כך יתבטלו הגזירות"

חסידות 'תולדות אברהם יצחק' קיימה יחד את מנהגה לשרוף את פתילות נרות החנוכה • האדמו"ר: "כך יישרפו כל גזירות הממשלה"

מעמד שריפת הפתילות, אמש בתולדות אברהם יצחק
מעמד שריפת הפתילות, אמש בתולדות אברהם יצחק

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק נשא דברים אמש (ד) במעמד שריפת הפתילות (הקנויטלאך) במעמד מאות החסידים בבית המדרש של החסידות בשכונת מאה שערים בירושלים.

בכל השנים הטקס מתחיל בכמה ניגונים מקדימים למעמד השריפה עצמה, ולאחריו שרים צוה ישועות יעקב זמן רב, והאדמו"ר לא אומר דברי תורה.

לפני שהדליק דיבר האדמו"ר על המנהג ואמר: "בעל ה'שומר אמונים' זצ"ל הנהיג לשרוף הכל ביחד בכדי שהכל יצטרף ביחד כי לא כל אחד יודע את הכוונות ביחד, אבל ששורפים הכל ביחד זה מצטרף עם הצדיקים שיודעים והכל מצטרף לאלו שלא יודעים".

השנה לאחר שהדליק את הפתילות הסתכל האדמו"ר על העשן שהתמר ואמר "כשם שהלהבה עולה והענן כלה כך הגזירות יעלו איתם ויתבטלו שהממשלה רוצה לעשות, וכל הרשעים המזימים לבטל את לימוד התורה ובפרט מבחורי הישיבות יראו את מפלתם במהרה, ולא יהיה להם שום שליטה וכל מזימתם לגייס את בחורי הישיבות ייעקרו מן השורש".

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק מייחס חשיבות רבה למעמד שריפת הפתילות. מקורו של המנהג הוא על פי האר"י ז"ל, אך הרעיון לבצע זאת ברוב עם, שאוב מזקנו הרה"ק בעל ה'שומר אמונים' זי"ע, שהדגיש כי חשוב שכל הציבור יהיה נוכח במעמד, שכן ביום זה מלקטים את כל אורות החנוכה של כל אחד ואחד ומלכדים אותם לכדי אור אחד. בספרי החסידות גם נאמר, כי מי שזוכה, גם רואה את אור הגנוז הנאמר.

בנוסף, בעקבות התבטאותו של בעל ה'שומר אמונים' כי "מי שישתתף בשריפת הפתילות ינצל מכל המזיקין במשך השנה", נהגו גם נשים וטף להגיע ולהיות נוכחים במעמד זה.

בתוך כך, בשבוע הבא ביום שני ייצא האדמו"ר למנוחה במושב תפרח שבדרום שם ישהה כשבועיים לצורך מנוחה.

















תולדות אברהם יצחק עשן גזירות פתילות מפלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד