כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ח"כ אשר: קורא לתקצוב דיפרנציאלי ברשויות

בכינוס ראשי ערים חדשים הבהיר ראש עיריית בני ברק לשעבר, כי על המדינה לתקצב כל עיר באופן שונה

ח"כ אשר: קורא לתקצוב דיפרנציאלי ברשויות

בכינוס ראשי ערים חדשים שנערך אתמול (ה) ביוזמת מרכז השלטון המקומי, נשא דברים ח"כ יעקב אשר, המכהן כיו"ר השדולה המוניציפלית בכנסת, שאמר כי חובה על כל משרדי הממשלה לתקצב דיפרנציאלית את הרשויות המקומיות השונות, בהתאם לצרכיה של כל רשות, ולהכנסות העומדות לרשותה ממקורות נוספים מלבד התקצוב הממשלתי.

"לא יתכן שרשות מקומית שיש בשטחה מקורות הכנסה משמעותיים, כדוגמת חופי ים ובתי מלון המייצרים לה הכנסות באמצעות הארנונה, תקבל תקציב ממשלתי שווה לזה הניתן לרשויות מוחלשות מהפריפריה או מהמרכז, שבהן אין כמעט תיירות, והן נזקקות הרבה יותר לתקציבי הממשלה בכדי להעניק את השירות הנדרש לתושב", אמר חבר הכנסת. "מחובתה של המדינה לדאוג לכך שלא יהיה מצב בו ישנם שני סוגי ילדים במדינת ישראל: ילד מהפריפריה, וילד מהמרכז".

לאחר מכן, סקר ח"כ אשר את האתגרים עימם מתמודדת כיום השדולה המוניציפלית בכנסת, בראשה הוא עומד, כמו קידום החוק להאצת בנית דירות למגורים, חוק התכנון ובניה, וכן כל נושא תאגידי המים, הנמצא בימים אלו על סדר יומה של וועדת הכלכלה.

בתום דבריו בכינוס, קרא חבר הכנסת לשרי הממשלה להעניק עדיפות לפניות של ראשי הערים למשרדיהם השונים. יש לזכור כי ראשי הרשויות הם קבלני הביצוע של המדיניות הממשלתית בשטח, ועל כן חובה על הממשלה לתת להם כלים לביצוע עבודתם כראוי, אמר, "ראש רשות שזקוק למשהו מהממשלה, מגיע לבקש זאת בשם אלפי תושבי עירו - הוא לא לוביסט".

לאחר נאומו של ח"כ אשר, נאם בפני באי הכינוס שר הרווחה מאיר כהן, שהודה לח"כ יעקב אשר על פעילותו הברוכה, ועבודת הקודש אותה הוא עושה בכנסת במסירות וביעילות.

לאחר מכן נשא דברים גם יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מעלות-תרשיחא, שלמה בוחבוט, שהודה לראש השדולה ח"כ יעקב אשר על העבודה הרבה בכנסת ובוועדותיה השונות למען השלטון המקומי, המבוצעת על ידי ח"כ אשר והשדולה המוניציפלית שבראשותו.
רשויות מקומיות יעקב אשר בוחבוט מאיר כהן תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד